Nowoczesny Dyrektor - mobilność, bezpieczeństwo, innowacyjność

Librus.pl

Biografie prelegentów

prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz

Specjalista psychiatra, seksuolog, certyfikowany psychoterapeuta, superwizor, biegły sądowy, autor licznych publikacji naukowych oraz książek popularnych dotyczących relacji w związkach.
Absolwent Wydziału Lekarskiego Wojskowej Akademii Medycznej w Łodzi (1966).
W 1981 roku obronił pracę doktorską, w 1986 habilitował się, w 1995 roku uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od 1999 przez dwie kolejne kadencje pełnił funkcję Dziekana Wydziału Rehabilitacji, ponadto jest Kierownikiem Katedry Psychospołecznych Podstaw Rehabilitacji i wykładowcą na Wydziale Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie. Kierownik Zakładu Seksuologii Medycznej i Psychoterapii Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Szpitalu im. Orłowskiego w Warszawie. Od 1994 roku pełni funkcję Konsultanta Krajowego z zakresu seksuologii. Prezes Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej. Członek Europejskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej. Kierownik naukowy i wykładowca na kursach specjalizacyjnych dla lekarzy z seksuologii i psychiatrii w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Dyrektor medyczny Centrum Terapii Lew-Starowicz.

prof. nadzw. WSB dr hab. inż. Janusz Morbitzer

Jest absolwentem krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej (kierunek: informatyka, studia ukończone z wyróżnieniem). Doktoryzował się i habilitował z zakresu nauk humanistycznych (pedagogika, specjalność: pedagogika medialna).

W latach 1985-2014 pracował w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (do 30 września 2014 roku na stanowisku profesora nadzwyczajnego, od roku 1991 pełnił funkcję kierownika Pracowni Technologii Nauczania, a od roku 2009 do końca września 2014 – kierownika Katedry Technologii i Mediów Edukacyjnych).

Od 1 października 2014 roku jest zatrudniony w Katedrze Pedagogiki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej na stanowisku profesora nadzwyczajnego.

Jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji (organ doradczy Ministra Edukacji Narodowej, w Radzie przewodniczy Zespołowi ds. Edukacji Medialnej), Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych oraz przewodniczącym Komisji Nauk Pedagogicznych krakowskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk (od marca 2015). Jest też członkiem Rady Naukowej serii wydawniczej „Nowe media i Kościół” oraz serii wydawniczej „Biblioteka Pedagogiki Mediów”. W latach 2012-2014 był członkiem Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej Polskiej Akademii Nauk.

Czytaj więcej

Zajmuje się szeroko pojętą tematyką edukacji informatycznej i medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem edukacyjnych zastosowań mikrokomputerów, Internetu i innych tzw. nowych mediów. W swoich pracach koncentruje się na badaniu społecznych, cywilizacyjnych, kulturowych, psychologicznych i edukacyjnych konsekwencjach rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz mediów i poszukiwaniu optymalnych metod ich stosowania w procesie kształcenia i samokształcenia. Ważnym elementem naukowych dociekań jest zagadnienie nowej kultury uczenia się oraz różnorodnych zagrożeń ze strony mediów elektronicznych. Od kilku lat na zaproszenie organizatorów prowadzi wykłady w ramach Uniwersytetu Otwartego przy krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej.

Jest autorem ponad 250 artykułów naukowych, 5 monografii, kilku haseł w Encyklopedii Pedagogicznej XXI wieku (m.in. społeczeństwo informacyjne, technopol, globalna wioska, informacyjny zalew) oraz redaktorem naukowym ponad 20 monografii konferencyjnych. Do najważniejszych prac należą: Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki (2007), Współczesna technologia kształcenia (1997), Mikrokomputer dla nauczyciela humanisty (1994), Adaptacyjny mikrokomputerowy system kontroli wiedzy studentów (1992).

Jest organizatorem 25 sympozjów naukowych „CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA” (dawniej „Komputer w edukacji”; sympozjum organizowane corocznie, nieprzerwanie od 1991 roku). Sympozjum to należy do najważniejszych w Polsce imprez naukowych poświęconych edukacyjnym zastosowaniom komputerów, Internetu i innych narzędzi technologii informacyjnej. Sprawozdanie z ostatniego 25. jubileuszowego sympozjum jest dostępne tutaj.

Uważa, że udało mu się zrealizować piękną maksymę życiową: „Znajdź sobie pracę, którą lubisz, a całe życie nie będziesz pracować”, co oznacza, że aktywność naukowa i dydaktyczna stała się pasją, dostarczającą wielu radości i zawodowej satysfakcji. Za osiągnięcia w tym obszarze został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi (2011) i Medalem Komisji Edukacji Narodowej (2013).

prof. dr hab. Stanisław Dylak

Pedagog, dydaktyk i pedeutolog.

Kierownik Zakładu Pedeutologii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Autor trzech monografii: Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Wprowadzenie do konstruowania szkolnych programów nauczania oraz Projektowanie programów szkolnych dla szkół artystycznych. Redaktor i współredaktor siedmiu prac zbiorowych. Poza tym opublikował ponad 100 artykułów w czasopismach naukowych. Jego zainteresowania naukowe związane są mediami, kształceniem nauczycieli, kulturą wizualną, programami nauczania. Kierował zespołem, który opracował pierwszy w Polsce program kształcenia nauczycieli przyrody dla zreformowanej szkoły podstawowej, realizowany obecnie na UAM. Prowadził kilka projektów międzynarodowych w ramach programów PHARE, trzy z nich dotyczyły edukacji przyrodniczej i kształcenia nauczycieli w tym zakresie, jeden projekt dotyczył programów szkolnych, jeden zastosowania technologii informacyjnych w kształceniu uniwersyteckich kadr administracyjnych. Poza działalnością akademicką interesuje się tworzeniem materiałów dydaktycznych. Był inicjatorem oraz współtwórcą ponad dwudziestu filmów o szkołach w Europie, z czego większość dotyczyła szkół alternatywnych. Niektóre z tych filmów były prezentowane w programie I TVP. Dwukrotnie uczył w amerykańskim uniwersytecie UNI – University of Northern Iowa, w Stanie Iowa, USA (studia nad mediami) oraz jako visitng scholar w Uniwersytecie w Lubbock, Texas, USA. W roku 2010 przez jeden semestr przebywał w Appalachian State University w Boone, USA jako visiting scholar. Jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji – organu pomocniczego Ministra Edukacji Narodowej.

prof. dr hab. Maciej M. Sysło

Matematyk i informatyk, autor blisko 200 prac naukowych i kilkunastu książek. Działalność naukowa przyniosła mu prestiżowe nagrody i granty krajowe oraz międzynarodowe.
Już w połowie lat 60. XX wieku przyglądał się, jak uczniowie dwóch liceów we Wrocławiu uruchamiali swoje programy komputerowe w ramach pierwszych w kraju zajęć z informatyki w szkole. Od połowy lat 80. XX wieku aktywnie zajmuje się upowszechnianiem informatyki na wszystkich etapach edukacyjnych. Jest autorem koncepcji kształcenia informatycznego w szkołach, współautorem kolejnych podstaw programowych przedmiotów informatycznych, programów nauczania i podręczników. Przez niemal 20 lat organizował konferencje „Informatyka w Szkole”. Za swój największy sukces na polu upowszechniania informatyki uznaje utrzymanie, wbrew powszechnym tendencjom w kraju i za granicą, wydzielonych zajęć z informatyki w szkołach, a teraz zabiega, by objąć nauczaniem informatyki i programowania wszystkich uczniów od pierwszej do ostatniej klasy w szkole, a także w przedszkolu. Organizator Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Członek wielu rad i komitetów zajmujących się edukacją, m.in. przedstawiciel Polski w Technical Committee 3 on Education (IFIP); członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy MEN.
Pasjonat historii informatyki i komputerów, właściciel kolekcji mechanicznych maszyn do liczenia i pisania, popularyzator historii informatyki. Jego dewiza to: „Łączą nas więzy ludzkie, nie maszyny”, a hobby to praca, muzyka, lektury.

dr hab. Marek Piotrowski

Fizyk, pedagog, nauczyciel (również systemu Matury Międzynarodowej), progresywista.
Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, wykładowca na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor książki „Od TQM do żandarma, czyli pod prąd”, w której poddał krytyce ocenianie szkół oraz systemów edukacyjnych na podstawie wyników egzaminów zewnętrznych i EWD (czyli, jak twierdzi, egzaminacyjnej, a nie edukacyjnej wartości dodanej). Współautor Akademii uczniowskiej – systemu nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych na zasadach nauczania problemowego, poznania naukowego, doświadczeń oraz gier edukacyjnych. Program ten, obejmujący około 40 tys. gimnazjalistów i 2 tys. nauczycieli, został wyróżnionego przez European Policy Network KeyCoNet.
Współprowadzący program E-podręczniki do kształcenia ogólnego (www.epodreczniki.pl – portal, który w trakcie pierwszego miesiąca działalności miał dziesiątki milionów odsłon).
Zafascynowany i wspierający lokalne reformy edukacji, w tym w szczególności zmiany wprowadzane od 20 lat w gminie Kwidzyn oraz od 6 lat w powiecie kwidzyńskim.
Autor publikacji dotyczących skutecznego nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych od poziomu edukacji wczesnoszkolnej do ponadgimnazjalnej, ze specjalnym uwzględnieniem kształcenia zaradności badawczej i matematycznej.
Jego hobby to psy i ich umiejętność tresury… właścicieli.

dr Ewa Stożek

Konsultant PCG Polska. Łączy wieloletnie doświadczenie pracy w różnych instytucjach oświatowych z praktyką szkoleniową. Z wykształcenia jest matematykiem. Ukończyła studia podyplomowe z zarządzania placówką oświatową oraz z zakresu ewaluacji projektów współfinansowanych z funduszy unijnych. W latach 2004-2012 pracowała w Wydziale Badań i Analiz Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi. Od 2005 jest związana z Zespołem Edukacyjnej Wartości Dodanej, a w latach 2012-2015 była liderem Pracowni EWD w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie. Jest autorką artykułów i materiałów szkoleniowych związanych z wykorzystaniem wyników egzaminacyjnych do zarządzania oświatą.

Ewa Rogalska

Konsultant PCG Polska, trener i menedżer projektów edukacyjnych. Ewa posiada kompleksowy warsztat umiejętności komunikacyjnych, szkoleniowych, obsługi klienta, zarządzania czasem i kreatywnego rozwiązywania problemów. Ma wieloletnie doświadczenie w projektach w dziedzinie edukacji, a także pracy i polityki społecznej zdobyte w Stanach Zjednoczonych oraz w Polsce. Ukończyła certyfikowany Kurs Trenerów Zarządzania MATRIK. Obecnie prowadzi warsztaty i programy konsultacyjne związane z wykorzystywaniem danych do planowania działań strategicznych i stałego doskonalenia. Ostatnio skupia się także na ocenie procesów i ewaluacji pracy instytucji z sektora edukacji i pomocy społecznej. Ukończyła studia magisterskie na kierunku stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Łódzkim. Posiada tytuł Master of Science in Professional Communication z Clark University w Worcester, USA. Studiowała zarządzanie strategiczne na Uniwersytecie Harvarda w USA i była stypendystką na Wydziale Nauk Organizacji Uniwersytetu Paul Valéry w Montpellier we Francji.

Mariusz Wypych

Konsultant PCG Polska, ekspert specjalizujący się w tematyce funduszy Unii Europejskiej. Członek Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki w województwie łódzkim, ekspert wpisany na listę osób oceniających wnioski aplikacyjne w ramach RPO Województwa Łódzkiego 2014-2020 oraz RPO Województwa Wielkopolskiego 2014-2020. Od roku 2015 członek Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej w Województwie Łódzkim, wcześniej członek Zespołu opracowującego Wieloletni Plan Działań na rzecz rozwoju i upowszechnienia ekonomii społecznej w województwie łódzkim na lata 2013-2020. Przeprowadził ponad 100 szkoleń z zakresu przygotowywania wniosków aplikacyjnych i rozliczania przyznanych funduszy UE skierowanych do beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Wcześniej pracował dla Miasta Tuszyn, gdzie był odpowiedzialny za rozwój i wdrażanie strategii rozwoju miasta i projektów finansowanych przez UE. W latach 2004-2014 pracował dla Fundacji Studiów Europejskich – Instytut Europejski w Łodzi, gdzie przez 5 lat pełnił funkcję kierownika Regionalnego Ośrodka Europejskiego Funduszu Społecznego odpowiedzialnego za wspieranie beneficjentów funduszy unijnych w prawidłowej realizacji umów finansowanych ze środków UE. Wcześniej pełnił rolę koordynatora projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych oraz pełnił rolę trenera przedstawicieli administracji publicznej. W latach 2009-2014 trener kluczowy Regionalnego Ośrodka EFS w Łodzi i Piotrkowie Trybunalskim certyfikowany przez Krajowy Ośrodek EFS.

Maciej Koniewski

Konsultant PCG Polska, specjalista w zakresie metodologii badań oraz ilościowych metod analizy danych. W latach 2013-2015 pracował w zespole Edukacyjnej Wartości Dodanej w Instytucie Badań Edukacyjnych. Prowadził liczne szkolenia i warsztaty z zakresu stosowania metody EWD. Autor publikacji naukowych i popularyzatorskich związanych z tematyką badań edukacyjnych i pomiaru w edukacji. W Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadził kursy metodologii badań społecznych, badań marketingowych, pomiaru edukacyjnego. Pracował także w branży badań rynkowych, realizując ponad 50 projektów krajowych i międzynarodowych. Od 2011 współpracuje z Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, pod auspicjami którego realizował projekty ewaluacji polskiego systemu ewaluacji oświaty, wsparcia budowy systemu ewaluacji szkolnictwa w Arabii Saudyjskiej oraz oceny efektywności wybranych działań Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG) z wykorzystaniem podejścia ewaluacji kontrfaktycznych dla Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Maciej jest absolwentem filozofii i socjologii – specjalizacja badania społeczne i analiza danych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył także dwuletni program studiów pomiar edukacyjny dla doktorantów na UJ, szkołę letnią z zakresu metod ilościowych w badaniach społecznych na Uniwersytecie Michigan, szkołę letnią z metod kontrfaktycznych w ewaluacji organizowaną przez Progetto Valutazione oraz szkołę zimową z zakresu metod ilościowych na Uniwersytecie w Bamberg.

Jolanta Kowalska

Odnoszący sukcesy dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi (9 lat). Aktywna w wielu obszarach, kierująca podległą jej szkołą z pasją, zaangażowaniem i wiarą
w to co robi. Ma kwalifikacje do nauczania matematyki i informatyki, jest certyfikowanym coachem. Najważniejsze nagrody: Medal Komisji Edukacji Narodowej 2014 r. i nagroda Ministra Edukacji Narodowej 2014 r.
Ponadto, Pani Dyrektor pełniła rolę weryfikatora egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej, była członkiem grupy pilotażowej wdrażającej ocenianie prac egzaminacyjnych przez Internet (e-ocenianie, CKE) oraz przewodniczącą zespołu egzaminatorów w sesji e-oceniania 2015, działała w Grupie Roboczej „Geometria Cabri” Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki (od 2000 do 2008 r.) i jest aktywnym członkiem OSKKO. Na swoim koncie Pani Dyrektor ma wystąpienia na licznych konferencjach.

Pod dyrekcją Pani Jolanty Kowalskiej Publiczne Gimnazjum nr 26 im. Mikołaja Reja:

  • uzyskało tytuł Szkoła sukcesu
  • brało udział w projektach Comenius w 2007 i w 2011 r., Erasmus + w 2015 r., Młodzież
    w działaniu 2013 i 2014
  • wzorowo uczestniczyło w międzynarodowym projekcie DATAUSE: Praca z danymi w celu poprawy efektów nauczania i pracy szkół 2010 – 2012 r.
  • otrzymało listy gratulacyjne od Prezydenta Miasta Łodzi za wysokie wyniki EWD (2013 i 2014).

Od 28 lat pasją Pani Jolanty Kowalskiej jest teatr. W swojej karierze zagrała już ponad 1800 spektakli i otrzymała wiele nagród.

Teresa Zawisza-Chlebowska

Dyplomowana nauczycielka języka polskiego – absolwentka Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim, autorka programów nauczania dla szkoły podstawowej i gimnazjum (w latach 90. zatwierdzonych przez MENiS), licznych przewodników i artykułów metodycznych, współautorka podręczników do języka polskiego dla gimnazjum, rzeczoznawca ministerialny do spraw podręczników do języka polskiego oraz rzeczoznawca językowy.
Od 1993 r. należy do Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów i aktywnie tam pracuje. W latach 2002–2006 przewodnicząca Zarządu Głównego SNaP, wcześniej skarbnik stowarzyszenia. Podczas pracy w stowarzyszeniu wielokrotnie zabierała głos w sprawach uczniów i nauczycieli (w szczególności w sprawie nauczania języka polskiego), gdy wprowadzano reformę systemu edukacji (1999), na temat zmian kolejnych podstaw programowych (w tym list lektur dla uczniów na różnych poziomach kształcenia), awansu zawodowego czy kształcenia nauczycieli. Jako edukator „Nowej Szkoły” prowadziła liczne zajęcia z nauczycielami, również jako specjalista do spraw nauczania języka polskiego przedstawiała nauczycielom nowe programy i podręczniki, prezentowała nowatorskie rozwiązania metodyczne. Nagrodzona medalem Komisji Edukacji Narodowej (1997) i Złotym Krzyżem Zasługi (2001).
Należy także do Zarządu Federacji Stowarzyszeń Nauczycielskich, pełniąc tam funkcję sekretarza.
Obecnie z powodzeniem pełni funkcję dyrektora Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Króla Władysława Jagiełły w Sochaczewie. W Gimnazjum nr 2 od kilku lat jako działalność innowacyjna prowadzone są zajęcia z mechatroniki, łucznictwa, szkoła może poszczycić się laureatami konkursów z geografii, języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego i laureatami w międzynarodowych konkursach plastycznych. Gimnazjum nr 2 jest także organizatorem ogólnopolskiego konkursu origami.

Agnieszka Laskowska

Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Specjalizuje się w zakresie praw własności intelektualnej, w tym w szczególności prawa autorskiego oraz praw dotyczących znaków towarowych, wynalazków i domen internetowych, prawa cywilnego, danych osobowych, ochrony prywatności, prawa mediów, w tym mediów elektronicznych oraz prawa telekomunikacyjnego. Doradza klientom w zakresie wszelkich umów oraz transakcji dotyczących wymienionych obszarów.

Jej klientami były firmy działające w następujących sektorach: bankowość, finanse, ubezpieczenia, media, w tym media elektroniczne oraz TV, telekomunikacja, nowe technologie, farmaceutyka, reklama, IT, żywność, moda i Internet. Kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie doradztwa prawnego w obszarze IP, IT, prawa cywilnego, prawa mediów i nowych technologii zdobyła, będąc pracownikiem renomowanych międzynarodowych i polskich kancelarii prawnych.

Agnieszka jest autorką publikacji książkowych i prasowych z zakresu własności intelektualnej, ochrony danych osobowych i prywatności. Prowadziła liczne szkolenia oraz była wykładowcą na konferencjach dotyczących tychże zagadnień.

dr Sebastian Kawczyński

Doktor nauk historycznych (Instytut Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego, 2003), MBA (Akademia Leona Koźmińskiego, 2010). Jeden z pomysłodawców i animatorów ruchu antyplagiatowego w Polsce. Autor licznych publikacji prasowych na temat plagiatowania. Od czerwca 2003 kieruje serwisem Plagiat.pl – pierwszym polskim portalem antyplagiatowym, od maja 2005 jako prezes zarządu Plagiat.pl Sp. z o.o. Współzałożyciel Fundacji im. Augustina-Jeana Fresnela promującej idee poszanowania praw autorskich i własności intelektualnej oraz zasad uczciwości w polskim systemie szkolnictwa wyższego i nauce. Pracował w Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego jako nauczyciel akademicki oraz w Gimnazjum i Liceum im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Warszawie.

Paweł Stykowski

Jest Dyrektorem Departamentu Prawnego w InterRisk TU S.A. oraz radcą prawnym. Od dziewięciu lat zajmuje się doradztwem na rzecz zakładów ubezpieczeń – w imieniu kancelarii CMS Cameron McKenna i jako prawnik wewnętrzny w grupie AXA. Przygotowywał i weryfikował projekty ogólnych i szczególnych warunków ubezpieczenia, umów ubezpieczenia oraz dokumentów z nimi związanych, doradzał w wyborze modeli dystrybucji ubezpieczeń i ich wdrożeniu oraz wszelkich innych kwestiach związanych z prowadzeniem działalności ubezpieczeniowej. Reprezentował zakłady ubezpieczeń w postępowaniach przed KNF, UOKiK, GIIF oraz Rzecznikiem Ubezpieczonych.
Studia prawnicze ukończył z wyróżnieniem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył również roczny kurs prawa amerykańskiego w Centrum Prawa Amerykańskiego WPiA UW i University of Florida. Po rocznych studiach w Wielkiej Brytanii w ramach programu Erasmus uzyskał dyplom Cardiff University Law School. Jest także absolwentem nauk politycznych w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW.
Jest autorem licznych publikacji na łamach Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Gazety Giełdy „Parkiet”, Monitora Prawniczego, Miesięcznika Ubezpieczeniowego oraz Dziennika Ubezpieczeniowego.

Małgorzata Munzer

Brand Marketer w Squla.pl. Doświadczenie zdobywała w branży FMCG. Następnie zajmowała się doradztwem w dziale edu-tech/digital w grupie Sanoma Holandia (wydawca Nowa Era i YDP w Polsce), gdzie pracowała przy projektach platform internetowych na teren Polski, m.in. donaldreporter.pl. Oprócz tego od 8 lat zajmuje się prowadzeniem polonijnej księgarni internetowej z polskimi książkami dla dzieci w Holandii – kapitanpolek.nl. Obecnie zajmuje stanowisko Brand Marketera w Squla.pl – edukacyjnej platformie internetowej dla dzieci wieku wczesnoszkolnym.

Artur Rudnicki

Nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest organizatorem cyklu konferencji „Nowoczesne technologie IT w służbie edukacji” dla dyrektorów szkół i nauczycieli informatyki z terenu Radomia i okolic. Pełni rolę egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz egzaminu w zawodzie technik informatyk. Od ośmiu lat jest powoływany jako przewodniczący zespołu egzaminatorów przez OKE Warszawa do prac komisji, która sprawdza praktyczny egzamin w zawodzie technik informatyk. Jest autorem komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk. Posiada certyfikaty MOS, MTA oraz MCP. Zainteresowania: mocna muzyka, sport, no i oczywiście komputery.

Marek Jędryka

Jest nauczycielem języka angielskiego i trenerem z 20-letnim stażem. Jako trener pracował dla szeregu instytucji edukacyjnych i dla jednostek biznesowych. Interesuje go rola nowoczesnej technologii jako narzędzia podnoszenia skuteczności nauczania i wzmacniania motywacji Uczniów, a także praktyczne wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w podnoszeniu kompetencji językowych Uczniów. Wierzy, że dobrze prowadzona diagnoza wykorzystująca ocenianie kształtujące skutecznie i w sposób wymierny pomaga Uczniom osiągać lepsze wyniki i budować poczucie własnej wartości. Obecnie Marek Jędryka pracuje jako trener wydawnictwa Pearson prowadząc warsztaty szkoleniowe dotyczące m.in. wykorzystania nowoczesnych technologii i narzędzi diagnostycznych w edukacji.

Dariusz Stachecki

Nauczyciel dyplomowany, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończył studia podyplomowe z informatyki oraz zarządzania oświatą. Wicedyrektor Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, organizator Ogólnopolskich „Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych (KASSK)” w Nowym Tomyślu oraz konferencji „Mobilne Technologie w Edukacji”. Apple Distinguished Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer (APD), a także członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Jest animatorem i propagatorem idei wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy szkoły. Zajmuje się problematyką bezpiecznego funkcjonowania szkolnych sieci komputerowych, bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie, bierze aktywny udział w różnych akcjach i kampaniach. Wielokrotnie był prelegentem na krajowych i międzynarodowych konferencjach. Prowadzi szkolenia dla Nauczycieli, Opiekunów pracowni komputerowych. Inicjator wielu działań wdrażających technologię w edukacji, programów komputeryzacji szkół, tworzenia i rozbudowy szkolnych infrastruktur informatycznych, wdrażania i wykorzystania technologii mobilnych w edukacji.
Autor rozwiązań i koncepcji, które przyniosły tytuł Pathfinder School (2010) oraz Mentor School (2011 i 2012) dla Gimnazjum w Nowym Tomyślu jako lidera edukacji informacyjnej w programie Partners in Learning (jedna z 30 najbardziej innowacyjnych szkół na świecie).
Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, a w 2013 Brązowym Krzyżem Zasługi.
Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji –organu pomocniczego MEN.

Robert Celuch

Nauczyciel przedmiotów informatycznych i wicedyrektor w Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży.
Od 2003 r. realizuje zajęcia w oparciu o platformę Apple Macintosh. Wraz z Uczniami swojej szkoły od 2005 r. realizował pierwszy w kraju oficjalny szkolny podkast.
Prowadził szkolenia dla Administratorów szkolnych pracowni komputerowych w ramach projektów współfinansowanych przez EFS. Instalator i integrator szkolnych pracowni komputerowych.
Apple Certified Trainer w dziedzinie Mac OS X oraz Mac OS X Server. Apple Distinguished Educator. Trener Apple Professional Development.

Arthur Kilian

Specjalista w dziedzinie zabezpieczania, składowania i archiwizacji informacji. Od ponad 25 lat związany z branżą IT. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu systemów backupu i archiwizacji, ochroną systemów informatycznych przed atakami z zewnątrz oraz zabezpieczaniem informacji przed kradzieżą i niepowołanym dostępem (szyfrowanie, DLP, …); jest autorem artykułów i opracowań oraz prowadzi wykłady na konferencjach i seminariach
poświęconych tej tematyce. Obecnie pracuje w niemieckim oddziale angielskiej korporacji Sophos Ltd., gdzie jest
odpowiedzialny za rozwój rynków i sprzedaż rozwiązań z grupy zabezpieczenia sieci, końcówek i serwerów, Security as as Service, szyfrowania oraz Data Leak Protection na terenie krajów Europy Wschodniej. Karierę zawodową rozpoczynał w Polsce w firmie PTSŁ „Łączność”, gdzie pełnił funkcję szefa kontroli technicznej. Kolejne lata spędził w Niemczech w Instytucie Racjonalizacji i Certyfikacji Przedsiębiorstw (rui institut für rationalisierung und zertifizierung gmbh) pełniąc funkcję doradcy technicznego i projektanta. Następne 12 lat spędził w firmie Tandberg Data (norweski producent systemów typu Backup & Restory) w której najpierw jako Country Manager Polska a następnie jako Dyrektor Sprzedaży na kraje Europy Wschodniej i kraje byłego Związku Radzieckiego kierował działaniami firmy na rynkach wschodnio-europejskich. Kolejne 3 lata pracował w niemieckiej firmie actidata GmbH (specjalista w produkcji systemów do zabezpieczania i archiwizacji informacji), gdzie jako Dyrektor Sprzedaży i jednocześnie odpowiedzialny za rynki wschodnioeuropejskie budował pozycję firmy w podległych mu krajach. Następnie przez 3 kolejne lata był związany z amerykańską firmą Imation Corp. gdzie był odpowiedzialny za budowanie pozycji firmy w dziedzinie rozwiązań
storage i security na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej. Do swoich sukcesów w ostatnich 18 latach zalicza wprowadzenie i wykreowanie wizerunku reprezentowanych firm na podległych mu rynkach, stworzenie w bardzo krótkim okresie sprawnego kanał dystrybucyjnego w Europie Wschodniej oraz zdobycie znacznych udziałów rynkowych dla reprezentowanych firm w dziedzinie rozwiązań do zabezpieczania danych. W planach na przyszłość przewiduje zdobycie dla firmy Sophos pozycji lidera w zakresie rozwiązań security (Network Protection: UTM, FireWall, Web- & Mail-Gateway, End User Protection: Antivirus, Cloud, Mobile Control & Protection, Encryption i Server Protection: Virtualisation-, SharePoint-, Storage-Security, Anti Spam Protection wśród klientów z sektora MŚP (Małe i Średnie
Przedsiębiorstwa), korporacyjnych, z sektora edukacji i administracji publicznej na terenie Europy Wschodniej.
Jego hobby to literatura science fiction i fantasy, dobra muzyka i sport (narty, pływanie, biegi długodystansowe).

Ewa Sitko

Nauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem zawodowym. Nagrodzona w 2008 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty. Edukator programu „Nowa Szkoła”– CODN Grupa 1000/2. Metodyk przy WOM w Katowicach i Krakowie. Autor i realizator programów wychowawczych. Koordynator szkolnych działań wychowawczych. Autorka publikacji dotyczących komunikacji interpersonalnej oraz aktywizacji odbiorcy procesu edukacyjnego.

Danuta Skrzypek

Edukator, menadżer oświaty, wieloletni Dyrektor szkoły, specjalista organizacji procesu kształcenia i zarządzania jakością pracy szkoły, zdobywczyni licencji na prowadzenie grantów kuratoryjnych w zakresie: dokumentacji pracy szkoły, bezpieczeństwa Uczniów, planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego w świetle nowej podstawy programowej, Nauczyciel biologii i chemii w szkołach różnych typów. Laureatka licznych nagród kuratoryjnych i samorządowych; za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona medalem KEN.

Teresa Tymrakiewicz

Filozof i socjolog rodziny, menadżer oświaty, wieloletni nauczyciel akademicki (Instytut Nauk Społecznych Śl.A.M., Kolegium Nauczycielskie), egzaminator filozofii, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, edukator MEN, specjalista w zakresie kształcenia kompetencji psychospołecznych i zarządzania zasobami ludzkimi, doradca ds. wychowania, autor i realizator licznych programów szkoleń z zakresu psychosocjologii, w tym: wyróżnionych grantami ministra edukacji i kuratora oświaty. Współautor Pakietu Edukacyjnego „Rozmowy z młodzieżą o życiu” – Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, materiałów dydaktycznych „Wychowanie prorodzinne i seksualne”, artykułów i scenariuszy lekcji z dziedziny wychowania. Ukończyła liczne kursy kwalifikacyjne i doskonalące oraz ogólnopolskie programy w zakresie problematyki psychospołecznej i marketingowej (Nowa Szkoła, Gimnazjum 2000, Ocenianie w nowej szkole, Szkolny Organizator Reformy Edukacji). Od 25 lat szkoli nauczycieli, dyrektorów i kadry kierownicze różnych branż w zakresie rozwijania inteligencji emocjonalnej i interpersonalnej Współpracowała i współpracuje z renomowanymi instytucjami edukacyjnymi (RODN „WOM”, Instytut Kształcenia „ Eko-Tur”, CKN Librus, „Mega” Centrum Rozwoju , „Kreatywna Edukacja”, ODN „Oświata” i inne.)
Laureatka licznych nagród branżowych (ministra, kuratora) i samorządowych (prezydenta); za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona medalem KEN.

Osoba

Marcin Kempka

Prezes Zarządu w firmie Librus.

Absolwent Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki (AEiI) Politechnik Śląskiej – specjalność: sieci i bazy danych. W latach 2004-2010 wykładowca w Zakładzie Oprogramowania AEiI. Od roku 2004 związany z firmą Librus, początkowo jako Dyrektor działu IT, Dyrektor Sprzedaży, następnie Dyrektor Generalny. Od 2011 roku Prezes Zarządu, pełniący również funkcję CEO.

Wieloletni wykładowca i trener w Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus, przed reformą podstawy programowej Rzeczoznawca Przedmiotowy ds. Pomocy Dydaktycznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej z rekomendacji Politechniki Śląskiej. Autor wielu publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących zagadnień bezpieczeństwa danych oraz edukacji. Specjalista z dziedziny sieci komputerowych, bezpieczeństwa danych osobowych i projektowania baz danych, pomysłodawca i współtwórca rozwiązania Librus Synergia™. W latach 2014-2015 członek Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Od wielu lat aktywny uczestnik zmian w polskim systemie edukacji, prelegent wielu konferencji. Od 2015 roku związany również z Public Consulting Group – globalną firmą oferującą doradztwo, szkolenia i nowoczesne rozwiązania informatyczne dla sektora edukacji, zdrowia i opieki społecznej w takich rejonach jak m.in. USA, Kanada, Europa czy Australia.

Tomasz Babicz

Absolwent Politechniki Śląskiej, ukończył studia podyplomowe z Projektowania Systemów Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej. Od 2005 r. związany z firmą Librus, gdzie początkowo zajmował się szkoleniami oraz wdrożeniami systemów skierowanych do oświaty na terenie woj. mazowieckiego. Przeprowadził ponad 200 wdrożeń e-Dziennika. Jest autorem i inicjatorem wielu modułów Zintegrowanego Systemu Edukacyjnego Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Sprzedaży. Prywatnie lubi programować w PHP oraz rozwiązywać zawiłości planów lekcji.

Małgorzata Grzywacz

Psycholog, trener umiejętności psychospołecznych. Dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus. Współautorka projektu indywidualni.pl promującego nowoczesne nauczanie i efektywną naukę. Odpowiada również za wsparcie merytoryczne w zakresie rozwoju rozwiązań Librus. Autorka licznych publikacji nt. twórczości w Internecie. Propagatorka umiejętnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w życiu szkoły. Prelegentka konferencji naukowych. Pomysłodawczyni założenia ogólnodostępnego portalu prawa oświatowego – Doradca Dyrektora.

Wioletta Szymańska

Menadżer projektów związany z rynkiem edukacyjnym od ponad dziesięciu lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Humboldt Universität zu Berlin i Szkoły Głównej Handlowej. Przez wiele lat pracowała w branży wydawniczej, gdzie odpowiadała za rozwój oferty podręcznikowej do nauki języków obcych. Specjalizowała się w przedsięwzięciach promujących nauczanie i naukę języków obcych. Prowadziła szkolenia dla Nauczycieli. W 2014 roku dołączyła do firmy Librus, gdzie zajmuje się projektami edukacyjnymi.

Robert Grygo

Zajmuje się doradztwem i wdrożeniami systemów informatycznych w placówkach edukacyjnych. Związany z firmą Librus od początku jej istnienia. Uczestniczył w licznych konferencjach informatycznych, prowadząc warsztaty dotyczące innowacyjnych rozwiązań skierowanych do oświaty. Obecnie pełni rolę Dyrektora Regionalnego na terenie północnej Polski.

Jakub Rzadkiewicz

Z wykształcenia psycholog-trener. Doświadczenie zawodowe zdobywał, organizując eventy i szkolenia dla największych polskich firm. Od 2010 r. wspomaga edukację w zakresie nowoczesnych rozwiązań IT oraz niwelowania barier komunikacyjnych i technologicznych pomiędzy Nauczycielami a Uczniami. Prelegent na wielu konferencjach i autor publikacji w prasie branżowej. W życiu i w pracy bardzo ceni sobie kontakt z ludźmi, od których może czerpać wiedzę i energię. Prywatnie kibic sportowy i miłośnik nowoczesnych technologii.

Krzysztof Kolanowski

Absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przez 17 lat Nauczyciel matematyki i informatyki w liceum ogólnokształcącym w Poznaniu. Związany z firmą Librus od 2007 roku. Obecnie Specjalista ds. Wdrożeń i Szkoleń IT Librus na terenie Wielkopolski. Dobra znajomość środowiska nauczycielskiego oraz wiedza z zakresu technologii informatycznych pozwala mu przeprowadzać skuteczne szkolenia i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla szkół. W życiu prywatnym interesuje się historią i fotografią, lubi aktywnie spędzać wolny czas.

Piotr Warunek

Absolwent Politechniki Szczecińskiej. Pierwsze kroki trenerskie stawiał jako Nauczyciel przedmiotów zawodowych. Od 2003 r. związany z firmą Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Regionalnego na terenie północno-zachodniej Polski. Specjalista w zakresie innowacyjnych rozwiązań IT w szczególności dzienników elektronicznych i mechanizmów do organizacji pracy szkoły. Przeprowadził kilkaset wdrożeń e-Dziennika. Inicjator wielu rozwiązań wykorzystanych w systemie Librus. Prywatnie w wolnych chwilach lubi fotografować oraz rozwiązywać problemy placówek związane z układaniem planu lekcji.

Jakub Buczek

Doradca i szkoleniowiec. Doświadczenie zdobywał w polskich i zagranicznych firmach, wykładał na licznych konferencjach branżowych oraz szkolił w wielu placówkach edukacyjnych. Obecnie specjalista ds. wdrożeń nowoczesnych technologii w Librusie. Może pochwalić się dużą liczbą zadowolonych szkół, w których od podstaw wprowadzał dzienniki elektroniczne, platformy e-learningowe i inne nowoczesne systemy. Osobiście fan wszelkich rozwiązań informatycznych ułatwiających zarówno pracę, jak i życie codzienne. W wolnych chwilach fan sportów motorowych.

Piotr Kopczyński

Absolwent filozofii oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie specjalista do spraw wdrożeń systemów elektronicznych w firmie Librus na terenie województwa pomorskiego. Przeprowadził wiele skutecznych szkoleń i warsztatów w zakresie innowacyjnych rozwiązań w placówkach oświatowych. Interesuje się przede wszystkim etyką i religią w kontekście nowych mediów. Prywatnie miłośnik fantastyki, zaangażowany kinoman i fan gier video.

  • Regulamin
  • Kontakt
  • FAQ
  • Harmonogram konferencji
  • Harmonogram seminariów
  • Biografie prelegentów
  • Miejsce, termin i koszt
  • Poprzednie edycje
  • Zdjęcia
Ośrodek Rozwoju Edukacji

Patroni honorowi

Sony WSiP

Partnerzy główni

PCG Edukacja Doradca Dyrektor - Librus.pl Partners in progress ORKE

Partnerzy merytoryczni

Microsoft Pearson SAD SOPHOS CISCO Meraki DELL

Partnerzy

WDB Moje Bambino Mentor Polska Netgear MegaMatma Click Meeting Plagiat.pl ASUS Epson Polska Greeneris Game Code Lab Incuvo Fundacja Kocham Polskę GWO Integrit Squla Axis Scenariusze lekcji

Wystawcy

ProData Intel PCSS

Partnerzy technologiczni

InterRisk Macmillan Oxford University Press

Sponsorzy

Oficyna MM Wiedza i Praktyka FORUM

Patron medialny

⇪wróć na górę