Harmonogram seminariów
Harmonogram seminariów - wersja tabelaryczna
Sala A | Sala B | Sala C | Sala D | Sala E | Sala F | Sala G | Sala H | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
15:00 - 15:50 |
Prof. dr hab. Stanisław Dylak Po co nam dziś szkoła? O indywidualizacji, społecznościach uczących się i uczeniu binarnym Po co nam dziś szkoła? O indywidualizacji, społecznościach uczących się i uczeniu binarnymProf. dr hab. Stanisław Dylak, sala 1, 15:00 - 15:50Celem szkoły powinien być właściwy rozwój potencjału młodych ludzi oraz przygotowanie ich do dalszego życia, w którym będą odnosić sukcesy. Stwierdzenie, że żyjemy w nowej, cyfrowej rzeczywistości, stało się truizmem, jednak odpowiedź na pytanie, w jaki sposób szkoła powinna zmieniać metody nauczania, aby dopasowywać się do otaczającego ją świata nadal sprawia problemy.Odpowiedzią jest indywidualizacja nauczania. Wymaga ona jednak wiedzy i umiejętnego działania Nauczycieli. Jedną z form sprzyjającą realizacji wiedzy o Uczniu i całej grupie może być nauczanie binarne, czyli nauczanie uczenie się w parach. Nauczyciel ma możliwość budowania wielorakich konfiguracji par w zależności od celów – zarówno tych związanych z materiałem nauczania, jaki i pośrednich (np. rozwijanie myślenia analitycznego czy obrazowego). Nauczanie binarne doskonale mieści się w szerszej strategii nauczania, jaką jest nauczanie wyprzedzające. |
Prof. dr hab. Maciej M. Sysło Nowa twarz kształcenia informatycznego, czyli o nadchodzących zmianach w podstawie programowej i nauczaniu programowania Nowa twarz kształcenia informatycznego, czyli o nadchodzących zmianach w podstawie programowej i nauczaniu programowaniaProf. dr hab. Maciej M. Sysło, sala 3, 15:00 - 15:50Na konferencji prasowej, która odbyła się w grudniu 2015 roku, grono trzech ministrów (EN, NiSzW i C) zapowiedziało wprowadzenie nauki programowania do kształcenia ogólnego na wszystkich etapach edukacyjnych. Odpowiednio zmieniona podstawa programowa przedmiotów informatycznych, uwzględniająca naukę programowania, została zaproponowana przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji przy ministrze EN. Uzasadnienie dla zmian. Informatyka wzmacnia rozwój większości dziedzin i wyposaża je w nowe metody i narzędzia. W przedkładanej propozycji umiejętność programowania jest rozwijana od najmłodszych lat w ramach zajęć z informatyki i jest wykorzystywana przy rozwiązywaniu problemów za pomocą komputera. Wspomaga przy tym ogólny rozwój uczniów i rozwija takie umiejętności, jak logiczne myślenie i precyzyjne prezentowanie pomysłów i rozwiązań; sprzyja dobrej organizacji pracy podczas rozwiązywania problemów i buduje kompetencje potrzebne do współpracy, niezbędne dzisiaj w niemal każdym zawodzie. Żadna inna dyscyplina nie stwarza takich możliwości (np. zatrudnienia) na przyszłość jak informatyka, bez względu na obrany kierunek kształcenia i zawodowe zainteresowania uczących się. Potrzeby rynku pracy wskazują na wysoką rangę zawodów informatycznych, na co szybko zareagowały rządy największych państw. Nasz system edukacji nie powinien przeoczyć tego trendu, zwłaszcza, że nauczanie informatyki ma u nas w kraju ponad trzydziestoletnią tradycję. Mapa drogowa. Rada przedstawiła również mapę drogową dla tego przedsięwzięcia, która uwzględnia, że obecnie: (1) na każdym etapie edukacyjnym istnieją przedmioty informatyczne, (2) w szkołach pracują nauczyciele tych przedmiotów, (3) szkoły są wyposażone w podstawowy sprzęt informatyczny, (4) środowiska programistyczne są powszechnie dostępne i bezpłatne. Zaproponowano więc frontalne wdrożenie zmian w kształceniu informatycznym: 1. Nowa podstawa programowa przedmiotów informatycznych jest jednocześnie wdrażane we wszystkich klasach, szkołach i na wszystkich etapach edukacyjnych. 2. Na uczelniach zostają powołane studia podyplomowe i kursy doskonalące oraz odpowiednie moduły na studiach nauczycielskich dla tych nauczycieli, których dotyczy zmiana podstawy programowej z przedmiotów informatycznych. Jednym z argumentów, uzasadniającym frontalne wdrożenie proponowanych zmian we wszystkich klasach i na wszystkich poziomach edukacyjnych, jest powszechna gotowość uczniów do uczestnictwa w takich zajęciach, poświęconych zwłaszcza rozwijaniu umiejętności programowania. Ci uczniowie nie „chcę czekać”, aż proponowana reforma kształcenia informatycznego dotrze do nich za kilka lat, gdy technologia będzie już inaczej wyglądać i funkcjonować. Obecnie, nie mając takiej oferty ze strony szkoły, uczniowie uczestniczą w zajęciach pozaszkolnych dotyczących nauki programowania, które jednak nie są w stanie objąć wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych, nie mają charakteru ciągłych działań, nie są też trwałą ofertą. W związku z powyższym, uważa się, że nie jest potrzebny formalny pilotaż, zorganizowany – podobnie jak w programie Cyfrowa Szkoła – tylko w wybranych szkołach. Tego rodzaju pilotaż ma tę wadę, że szkoły, które nie są wybrane do pilotażu, nie podejmują żadnych działań. Potrzebne będą natomiast badania pilotażowe w trakcie frontalnego wdrażania, prowadzone na reprezentatywnej próbie uczniów, nauczycieli, klas i szkół. Zmiany w szkole. Do czasu formalnego zatwierdzenia zmian w podstawie programowej nazwy przedmiotów informatycznych pozostają bez zmian, natomiast ich programy nauczania powinny uwzględnić proponowane zmiany w podstawie. Nowymi programami nauczania od roku szkolnego 2016/2017 powinni być objęci uczniowie we wszystkich klasach na wszystkich poziomach edukacyjnych. Najpoważniejsze zmiany programowe dotkną przedmiotu zajęcia komputerowe w szkołach podstawowych, który ma się przeobrazić w informatykę z uwzględnieniem nauki programowania. Prowadzącymi przedmioty informatyczne pozostają ci sami nauczyciele, którzy stopniowo nabywają kompetencje określone w standardach przygotowania nauczycieli informatyki (w przygotowaniu). Organizatorzy zmian w kształceniu informatycznym liczą na wsparcie organów prowadzących i dyrektorów szkół oraz współpracę w zakresie zmian programowych w szkole i przygotowania nauczycieli. Odpowiednie materiały programowe i szkoleniowe zostaną udostępnione na wiosnę. Uruchomione zostaną także różne formy przygotowania nauczycieli. |
Ewa Sitko Ocenianie jako ważny aspekt uczenia się i rozwoju Ucznia Ocenianie jako ważny aspekt uczenia się i rozwoju UczniaEwa Sitko, sala 5, 15:00 - 15:50Ocenianie – czy to tylko stwierdzenie faktu, któremu przyporządkowana jest cyfra? Czy może jednak coś więcej? W trakcie wykładu chcielibyśmy skłonić Państwa do refleksji na temat roli oceniania jako istotnego czynnika kształtującego postawę otwartości na rozwój. Bazując na myśli, że „Podstawą efektywnej edukacji jest pobudzenie entuzjazmu uczniów do nauki”[1], będziemy chcieli zadać pytania, jaki jest udział oceniania w budowaniu tego entuzjazmu i jak w realiach polskiej szkoły uruchomić wspierającą i motywującą funkcję oceny. [1] Ken Robinson: Kreatywne szkoły, oddolna rewolucja, która zmieniła edukację |
Dr hab. Marek Piotrowski Nauka matematyki kształtująca chęć dążenia do prawdy, czy stracony czas? Nauka matematyki kształtująca chęć dążenia do prawdy, czy stracony czas?Dr hab. Marek Piotrowski, sala 7, 15:00 - 15:50Nim przejdziemy do meritum problemu, zwróćmy uwagę na pewne niepokojące zjawisko – heurystyczną iskrę, która niepokoi wielu dyrektorów, rodziców i badaczy. W ciągu ostatnich 25 lat kompetencje maturzystów z zakresu języka nowożytnego znacząco wzrosły, a z matematyki - zmalały. Wydaje się, że coraz więcej absolwentów 12-letniej edukacji ogólnokształcącej może jedynie pokolorować drwala[1]. Za to coraz więcej z nich daje sobie radę z nabywaniem kompetencji językowych i to również w zakresie komunikacji, która to umiejętność nie była skutecznie kształcona przed dwudziestoma pięcioma laty. Dodatkowo nauczanie np. języka angielskiego posiada dobrze określone standardy oparte na certyfikacji i egzaminach Uniwersytetu Cambridge. Standardy, które osiągać mogą w tym samym czasie uczniowie w różnym wieku, a nawet ich nauczyciele. W szkołach o nauczaniu dwujęzycznym nie jest rzadkością, że do egzaminu FCE w tej samej sesji podchodzi gimnazjasta oraz nauczyciel np. biologii. W przypadku edukacji matematycznej wydaje się, że zachodzi relacja przeciwna. Możemy mówić o standardach niewiedzy. Zarówno wspomniany nauczyciel biologii, jak i jego uczeń mogą stwierdzić, że nie tylko nie znają arkusza kalkulacyjnego, ale tym bardziej nie rozumieją istoty macierzy krzyżowych. Nie odczuwają potrzeby poznania istoty hipotetycznego charakteru wiedzy, a tym bardziej matematycznej „technologii”, która jest konieczna, by odrzucić pewne hipotezy, inne przyjąć za słuszne, a jeszcze inne uznać za niezweryfikowane. Podsumowując, warto powyższych kilka zdań zapisać w postaci pytań badawczych, podobnych do tych poniżej:
[1] Zgodnie z dawniej ukrytym, a od 2008 r. jawnym sposobem tworzenia podstawy programowej zakres szkolnych umiejętności matematycznych jest systematycznie ograniczany. Proces ten dobrze ilustruje opowiastka o zadaniu z zakresu matematyki, w którym 25 lat temu uczeń miał wykonać wiele skomplikowanych obliczeń związanych z pracą drwala, 15 lat później – już tylko kilka prostych obliczeń, a dziś ma jedynie pokolorować drwala. [2] 14 lutego 1924 r. kilka przedsiębiorstw z branż handlowych, analitycznych i elektrycznych utworzyło International Business Machines Corporation. [3] Progressive Education Network, History & Principles, [data pobrania, 2016-01-20], http://www.progressiveeducationnetwork.org/who-we-are/history/ [4] Gutek G, Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji. GWP, 2003, s 298. |
||||
16:20 - 17:10 |
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne WSiPnet.pl – Twój pomysł na dotację 2016 WSiPnet.pl – Twój pomysł na dotację 2016Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, sala 1, 16:20 - 17:10WSiPnet.pl to nowoczesna platforma edukacyjna wspomagająca pracę nauczyciela i oferująca uczniom atrakcyjną formę nauki. Serwis zapewnia zarówno uczniom jak i nauczycielom dostęp do e-podręczników WSiP oraz interaktywnych ćwiczeń – uniwersalnych, pasujących do podręczników różnych wydawnictw. Na seminarium przedstawimy, jak wiele może zyskać szkoła wybierająca WSiPnet.pl w ramach dotacji 2016. Pokażemy, jak wykorzystanie platformy WSiPnet w procesie nauczania poprawia skuteczność nauki, angażuje uczniów i umożliwia komunikację w środowisku szkolnym pomiędzy uczniami a nauczycielem. Dodatkowo dzięki pracy z WSiPnet.pl szkoła buduje wizerunek nowoczesnej placówki, która dba o rozwój e-kompetencji nauczycieli i umożliwia uczniom efektywną naukę z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nowości w prawie oświatowym – zadania szkoły wynikające z aktualnych nowelizacji aktów prawnych Nowości w prawie oświatowym – zadania szkoły wynikające z aktualnych nowelizacji aktów prawnychCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 2, 16:20 - 17:10Na warsztacie przedstawimy akty prawne, które zostały znowelizowane w ostatnich miesiącach. Zapoznamy Uczestników ze zmianami, jakie za sobą niosą oraz przedstawimy propozycje rozwiązań organizacyjnych. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 3, 16:20 - 18:10LIBRUS Synergia daje Dyrektorowi możliwość kompleksowego monitorowania procesu uzupełniania i tworzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Zajęcia będą miały formę warsztatu przy komputerze – każdy Uczestnik samodzielnie przetestuje moduły, które usprawniają pracę szkoły, np. Statystyki, Alerty, Kontrola realizacji podstawy programowej. Prowadzący zaprezentuje również dwa sposoby analizowania danych – ilościowe i jakościowe – pozwalające Dyrektorowi na pełniejszy wgląd w kondycję placówki. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wycieczki w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Moduł Wycieczki w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 4, 16:20 - 18:10Możliwość dokumentowania nietypowych realizacji jest bardzo ważna dla poprawnego prowadzenia dokumentacji. Podczas seminarium przedstawione zostaną przykłady prawidłowego odnotowywania w rozwiązaniu LIBRUS Synergia frekwencji oraz realizacji podczas wycieczek, imprez szkolnych, zawodów itp. |
Sophos 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkole 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkoleSophos, sala 5, 16:20 - 17:10Bezpieczeństwo systemów informatycznych to bardzo złożony temat i nie sposób poruszyć wszystkich związanych z tym aspektów w ciągu krótkiej prezentacji. Nie będzie ona poruszała tematyki związanej z atakami z zewnątrz i ochroną przed tymi zagrożeniami. Nie skupi się także na wirusach komputerowych, o których w dzisiejszych czas każdy wie prawie wszystko lub tak mu się wydaje. Pokaże natomiast 7 najczęściej popełnianych błędów/grzechów, nad którymi mało kto się zastanawia, a które wpływają na to, że dane są tracone albo systemy komputerowe zostają zainfekowane. Pokaże, kto jest za to odpowiedzialny oraz jak unikać tych błędów lub zmusić użytkowników do stosowania się do reguł i polityk bezpieczeństwa w szkole. Większość uczniów nie zdaje sobie sprawy, że poprzez minimalnie lub wcale niechronione urządzenia mobilne, które korzystają ze szkolnej sieci bezprzewodowej, przestępcy bez problemu mogą włamać się do tej sieci i mieć dostęp do istotnych danych szkoły/uczelni. Poprzez brakujący lub źle skonfigurowany filtr webowy przestępcy, a także sami uczniowie, mogą uzyskać dostęp do ważnych informacji (dane osobowe nauczycieli, wzory klasówek, oceny...). Jeżeli w dodatku nie były one zaszyfrowane, to katastrofa gotowa. Naturalnie prezentacja nie ma zamiaru straszyć, tylko wskazać pewne ryzyka i sposoby ochrony. Należy pamiętać o jednym: coś takiego jak „gwarancja pełnego bezpieczeństwa” nie istnieje! Chodzi wyłącznie o to, by zminimalizować ryzyko! |
Squla Squla - innowacyjna platforma edukacyjna dla dzieci i nauczycieli szkół podstawowych Squla - innowacyjna platforma edukacyjna dla dzieci i nauczycieli szkół podstawowychSqula, sala 6, 16:20 - 17:10Prezentacja jednej z największych platform edukacyjnych w Polsce, bezpłatnie udostępnianych szkołom podstawowym. Squla oferuje unikalny koncept, łączy naukę i zabawę w formie interaktywnych quizów, gier oraz filmów. Dla nauczycieli jest atrakcyjnym narzędziem pracy, które zwiększa zaangażownie uczniów w trakcie lekcji. Squla to radość z nauki! |
CISCO MERAKI – sieć, jakiej nie znałeś – to nigdy nie było tak proste! MERAKI – sieć, jakiej nie znałeś – to nigdy nie było tak proste!CISCO, sala 7, 16:20 - 17:10Na seminarium pokażemy, jak skonfigurować i zarządzać siecią w szkole. Okazuje się, że od wyjęcia z pudełka do pełnej konfiguracji mija tylko jedna godzina zegarowa. Zarządzać tą siecią może osoba, która dosyć sprawnie posługuje się komputerem, ale nie ma specjalistycznej wiedzy informatycznej, a dodatkowo może to robić z dowolnego miejsca na świecie. |
Pearson Mierzyć, analizować, wspierać – czyli moduł dyrektora w Diagnozie Szkolnej Pearsona (sesja interaktywna z wykorzyst... Mierzyć, analizować, wspierać – czyli moduł dyrektora w Diagnozie Szkolnej Pearsona (sesja interaktywna z wykorzystaniem urządzeń mobilnych użytkowników!)Pearson, sala 8, 16:20 - 17:10Jedno z licznych wyzwań nowoczesnego dyrektora dotyczy zapewnienia odpowiedniego poziomu nauczania języków obcych, który nie tylko spełni oczekiwania uczniów (i ich rodziców), ale może także stać się wizytówką szkoły. Skutecznym narzędziem wspomagającym dążenie do wysokiego poziomu nauczania języków jest niewątpliwie nowoczesny system diagnostyczno-naprawczy dostarczający dyrektorowi, nauczycielom, rodzicom i uczniom wiedzy niezbędnej do planowania dalszej, skutecznej nauki. Na spotkaniu pokażemy, w jaki sposób Diagnoza Szkolna Pearsona, która służy już od trzech lat tysiącom nauczycieli i uczniów, może wspomóc dyrektora dzięki zupełnie nowemu modułowi przeznaczonemu dla osoby zarządzającej szkołą. Omówimy także nowe możliwości w pełni zautomatyzowanego systemu testowania znajomości języków obcych w Diagnozie Szkolnej Pearsona, który będzie można wykorzystywać w pracowniach komputerowych oraz w klasach wyposażonych w tablety. Spotkanie będzie przeprowadzone w nowoczesny, innowacyjny sposób, dlatego mile widziane będą telefony komórkowe lub tablety z dostępem do Internetu. |
17:20 - 18:10 |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus „Trudny Nauczyciel” – zakłócenia w naradach dyrektorskich „Trudny Nauczyciel” – zakłócenia w naradach dyrektorskichCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 1, 17:20 - 18:10Bywa, że łatwiej jest nam chwalić, a trudniej korygować niepożądane zachowania Nauczycieli. Na seminarium przedstawimy sposoby radzenia sobie z zachowaniami „trudnego Nauczyciela”, które powodują zakłócenia na naradach dyrektorskich. |
Librus Monitorowanie podstawy programowej w LIBRUS Synergia Monitorowanie podstawy programowej w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 2, 17:20 - 18:10Moduły rozwiązania LIBRUS Synergia ułatwiają Dyrektorowi prowadzenie nadzoru pedagogicznego. Połączenie możliwości modułów Kontrola realizacji podstawy programowej i Słownika podstawy programowej pozwala Dyrektorowi na bieżące śledzenie stopnia realizacji podstawy programowej przez Nauczycieli. Monitoring odbywa się w sposób automatyczny i dotyczy realizacji na poszczególnych przedmiotach czy w konkretnej klasie. |
indywidualni.pl Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edu... Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnychindywidualni.pl Librus, sala 5, 17:20 - 18:10W codziennej pracy z grupą Nauczyciel powinien uwzględniać potrzeby i możliwości każdego Ucznia. Podczas seminarium poruszymy problematykę konieczności indywidualizacji procesu nauczania i wychowania w kontekście nadzoru Dyrektora szkoły. Przybliżymy zasady organizacji nauczania, które umożliwiają zróżnicowane podejście do każdego Ucznia. Omówimy także zadania Dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego w tym kontekście. Podpowiemy, jak nowoczesne technologie pomagają dostosować model pracy Nauczyciela do potencjału Uczniów, uwzględniając różnice między nimi. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Kontrola i wspomaganie Nauczycieli w procesie oceniania – zadania Dyrektora szkoły w ramach nadzoru pedagogicznego Kontrola i wspomaganie Nauczycieli w procesie oceniania – zadania Dyrektora szkoły w ramach nadzoru pedagogicznegoCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 6, 17:20 - 18:10W powszechnej praktyce ocenianie sprowadza się do stwierdzenia przez Nauczyciela, jaki jest poziom osiągnięć edukacyjnych Ucznia i opisania tego faktu za pomocą jednej z sześciu dostępnych ocen. Praktyka ta nie wyczerpuje jednak wszystkich zadań oceniania. Informowanie to przecież tylko jedna z jego funkcji. Na co jeszcze powinien zwrócić uwagę Dyrektor obserwujący lekcję i jakie powinien wskazać Nauczycielowi kierunki rozwoju? – te elementy będą przedmiotem naszego seminarium. |
PCG Edukacja Dlaczego warto się mierzyć? O znaczeniu różnych miar edukacyjnych dla rozwoju szkoły Dlaczego warto się mierzyć? O znaczeniu różnych miar edukacyjnych dla rozwoju szkołyPCG Edukacja, sala 7, 17:20 - 18:10Podczas warsztatów przedstawione zostaną różne miary edukacyjne budowane na wynikach egzaminacyjnych (średnie wyniki i skale standardowe, porównywalne wyniki egzaminacyjne, wskaźniki edukacyjnej wartości dodanej). Omówione zostaną sposoby tworzenia tych miar, sposoby prezentacji oraz możliwości i ograniczenia ich wykorzystania przez szkoły dla jej rozwoju. |
Librus Wariant Altum w LIBRUS Synergia, czyli daj się wyręczyć Wariant Altum w LIBRUS Synergia, czyli daj się wyręczyćLibrus, sala 8, 17:20 - 18:10Rozwiązanie LIBRUS Synergia pozwala na automatyzację wielu dotychczas czasochłonnych procesów. Podczas seminarium zaprezentowane zostaną możliwości wariantu Altum. Jego moduły sprawdzają dzienniki, wyszukują braki, rejestrują postępy w wypełnianiu dokumentacji, a wyniki analiz przedstawiają w postaci czytelnych zestawień i statystyk. Wspierają także proces ewaluacji wewnętrznej nie tylko teoretycznie, ale również za pomocą dedykowanych narzędzi. |
Sala A | Sala B | Sala C | Sala D | Sala E | Sala F | Sala G | Sala H | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
08:45 - 09:35 |
Librus Moduł Ramowy Plan Nauczania w LIBRUS Synergia Moduł Ramowy Plan Nauczania w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 1, 08:45 - 09:35Możliwość automatycznego zliczania godzin zawartych w ramowym planie nauczania jest ważnym udogodnieniem w rozwiązaniu LIBRUS Synergia zmniejszającym szkolną biurokrację. Podczas seminarium przedstawione zostaną kluczowe korzyści wykorzystywania modułu Ramowe plany nauczania w codziennej pracy Dyrektora. Zaprezentowane zostaną m.in. zbiory dobrych praktyk podczas pracy z ramowymi planami nauczania, poprawne sposoby planowania i konfiguracji modułu, umiejętność czytania zestawień i statystyk czy automatyczna kontrola liczby zrealizowanych przez Nauczycieli godzin. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Nowości w prawie oświatowym – zadania szkoły wynikające z aktualnych nowelizacji aktów prawnych Nowości w prawie oświatowym – zadania szkoły wynikające z aktualnych nowelizacji aktów prawnychCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 2, 08:45 - 09:35Na warsztacie przedstawimy akty prawne, które zostały znowelizowane w ostatnich miesiącach. Zapoznamy Uczestników ze zmianami, jakie za sobą niosą oraz przedstawimy propozycje rozwiązań organizacyjnych. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 3, 08:45 - 10:35LIBRUS Synergia daje Dyrektorowi możliwość kompleksowego monitorowania procesu uzupełniania i tworzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Zajęcia będą miały formę warsztatu przy komputerze – każdy Uczestnik samodzielnie przetestuje moduły, które usprawniają pracę szkoły, np. Statystyki, Alerty, Kontrola realizacji podstawy programowej. Prowadzący zaprezentuje również dwa sposoby analizowania danych – ilościowe i jakościowe – pozwalające Dyrektorowi na pełniejszy wgląd w kondycję placówki. |
indywidualni.pl Prezentacja projektu indywidualni.pl – możliwości projektu, zasoby - warsztat w pracowni komputerowej Prezentacja projektu indywidualni.pl – możliwości projektu, zasoby - warsztat w pracowni komputerowejindywidualni.pl Librus, sala 4, 08:45 - 09:35W trakcie warsztatów przedstawimy projekt indywidualni.pl. Prowadzący zaprezentują zasoby projektu oraz przedstawią jego ideę i możliwości wykorzystania w praktyce szkolnej. Razem z uczestnikami przejdziemy krok po kroku przez wszystkie elementy projektu, a także wskażemy, jak modelowo wdrożyć projekt w ich szkole. |
Librus Jak zakończyć stary rok szkolny i przygotować się do nowego z LIBRUS Synergia Jak zakończyć stary rok szkolny i przygotować się do nowego z LIBRUS SynergiaLibrus, sala 5, 08:45 - 09:35Koniec i początek roku szkolnego to czas zintensyfikowanej pracy szkoły, zwłaszcza jej Dyrektorów. Seminarium będzie kompendium wiedzy na temat działań i procesów, których należy dopilnować w tym okresie. Omówione zostaną m.in. poprawne metody archiwizacji, importowania danych czy funkcja Promocja. |
PCG Edukacja Jak pozyskać fundusze unijne na rozwój szkoły Jak pozyskać fundusze unijne na rozwój szkołyPCG Edukacja, sala 6, 08:45 - 09:35Celem warsztatów jest zwiększenie wiedzy na temat możliwości związanych z pozyskiwaniem funduszy UE na działania z zakresu edukacji w nowej perspektywie finansowej. Zaprezentowane zostaną najważniejsze zagadnienia związane z procesem aplikowania o środki przeznaczone na rozwój oferty edukacyjnej szkół, w szczególności pod kątem procesu oceny wniosków. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Współpraca Nauczycieli – jak tworzyć skuteczny zespół Współpraca Nauczycieli – jak tworzyć skuteczny zespółCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 7, 08:45 - 09:35Praca w zintegrowanym zespole przynosi nie tylko lepsze efekty w osiąganiu celów, ale staje się przyjemnością i wyzwaniem. Podczas warsztatu Uczestnicy zostaną zapoznani z fazami rozwoju zespołu nauczycielskiego. Przedstawione zostaną elementy wpływające na jego integrację. Edukator wskaże warunki tworzenia skutecznego zespołu. |
Librus Wariant Altum w LIBRUS Synergia, czyli daj się wyręczyć Wariant Altum w LIBRUS Synergia, czyli daj się wyręczyćLibrus, sala 8, 08:45 - 09:35Rozwiązanie LIBRUS Synergia pozwala na automatyzację wielu dotychczas czasochłonnych procesów. Podczas seminarium zaprezentowane zostaną możliwości wariantu Altum. Jego moduły sprawdzają dzienniki, wyszukują braki, rejestrują postępy w wypełnianiu dokumentacji, a wyniki analiz przedstawiają w postaci czytelnych zestawień i statystyk. Wspierają także proces ewaluacji wewnętrznej nie tylko teoretycznie, ale również za pomocą dedykowanych narzędzi. |
09:45 - 10:35 |
WDB Brokerzy Ubezpieczenia szkolne pod nową ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Nowe obowiązki Dyrektora s... Ubezpieczenia szkolne pod nową ustawą o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. Nowe obowiązki Dyrektora szkołyWDB Brokerzy, sala 1, 09:45 - 10:3511 września 2015 Sejm uchwalił ustawę o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, która będzie określać warunki wykonywania działalności w zakresie ubezpieczeń osobowych i majątkowych oraz w zakresie reasekuracyjnym. Większość postanowień nowej ustawy weszła w życie 1 stycznia 2016 roku. Nowa ustawa wprowadza szereg zmian również dla podmiotów takich jak placówki oświatowe i ich udziału w procesie aranżowania grupowych ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków dzieci i młodzieży szkolnej. Przedmiotem wystąpienia (które poprowadzą eksperci Radca Prawny Pan Paweł Stykowski oraz Broker Ubezpieczeniowy Pani Natalia Jackowiak) oraz wspólnej rozmowy będą zmiany przewidziane dla placówek oświatowych wynikające z wejścia w życie z dniem 01.01.2016 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz nowe obowiązki Dyrektora szkoły wynikające z aktualnych regulacji. Podczas wspólnej dyskusji będziemy poruszać takie tematy jak: 1. Zakaz przekazywania ubezpieczającemu (placówce oświatowej) korzyści w związku z oferowaniem ochrony ubezpieczeniowej dla uczniów. 2. Zakaz przekazywania korzyści osobom administrującym umowami ubezpieczenia. 3. Wyjątki od powyższych zakazów. 4. Umowy ubezpieczenia na cudzy rachunek, dodatkowe obowiązki informacyjne wobec ubezpieczonych, które powinny być wykonywane za pośrednictwem ubezpieczającego (placówki oświatowej) , obowiązek dostarczenia Ogólnych Warunków Ubezpieczenia rodzicom oraz opiekunom prawnym uczniów. 5. Skorowidze do Ogólnych Warunków Ubezpieczenia jako wymóg zgodny z ustawą. 6. Udział brokera w procesie wyboru ubezpieczenia dla dzieci i młodzieży szkolnej. 7. Jak powinna przygotować się placówka oświatowa do spełnienia wymogów nowej ustawy? |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Autoportret – jak lepiej budować dyrektorski wizerunek Autoportret – jak lepiej budować dyrektorski wizerunekCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 2, 09:45 - 10:35To seminarium pozwoli odkryć w sobie pokłady energii i potencjał do działania, wydobyć zasoby i przekształcić je w elementy wizerunku tak, by wywierać dobre wrażenie. Na seminarium edukator podpowie, jak stworzyć swój wizerunek oparty na poczuciu własnej wartości i inspirujący innych do działania. |
indywidualni.pl Prezentacja projektu indywidualni.pl – możliwości projektu, zasoby - warsztat w pracowni komputerowej Prezentacja projektu indywidualni.pl – możliwości projektu, zasoby - warsztat w pracowni komputerowejindywidualni.pl Librus, sala 4, 09:45 - 10:35W trakcie warsztatów przedstawimy projekt indywidualni.pl. Prowadzący zaprezentują zasoby projektu oraz przedstawią jego ideę i możliwości wykorzystania w praktyce szkolnej. Razem z uczestnikami przejdziemy krok po kroku przez wszystkie elementy projektu, a także wskażemy, jak modelowo wdrożyć projekt w ich szkole. |
Microsoft Office 365 - jak współdziałać w chmurze szkolnej Office 365 - jak współdziałać w chmurze szkolnejMicrosoft, sala 5, 09:45 - 10:35Wdrożenie Office 365 w szkole:
|
Sophos 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkole 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkoleSophos, sala 6, 09:45 - 10:35Bezpieczeństwo systemów informatycznych to bardzo złożony temat i nie sposób poruszyć wszystkich związanych z tym aspektów w ciągu krótkiej prezentacji. Nie będzie ona poruszała tematyki związanej z atakami z zewnątrz i ochroną przed tymi zagrożeniami. Nie skupi się także na wirusach komputerowych, o których w dzisiejszych czas każdy wie prawie wszystko lub tak mu się wydaje. Pokaże natomiast 7 najczęściej popełnianych błędów/grzechów, nad którymi mało kto się zastanawia, a które wpływają na to, że dane są tracone albo systemy komputerowe zostają zainfekowane. Pokaże, kto jest za to odpowiedzialny oraz jak unikać tych błędów lub zmusić użytkowników do stosowania się do reguł i polityk bezpieczeństwa w szkole. Większość uczniów nie zdaje sobie sprawy, że poprzez minimalnie lub wcale niechronione urządzenia mobilne, które korzystają ze szkolnej sieci bezprzewodowej, przestępcy bez problemu mogą włamać się do tej sieci i mieć dostęp do istotnych danych szkoły/uczelni. Poprzez brakujący lub źle skonfigurowany filtr webowy przestępcy, a także sami uczniowie, mogą uzyskać dostęp do ważnych informacji (dane osobowe nauczycieli, wzory klasówek, oceny...). Jeżeli w dodatku nie były one zaszyfrowane, to katastrofa gotowa. Naturalnie prezentacja nie ma zamiaru straszyć, tylko wskazać pewne ryzyka i sposoby ochrony. Należy pamiętać o jednym: coś takiego jak „gwarancja pełnego bezpieczeństwa” nie istnieje! Chodzi wyłącznie o to, by zminimalizować ryzyko! |
SAD/Apple Wytłumaczyć wszystko? Dzięki iPadowi jest to możliwe! Wytłumaczyć wszystko? Dzięki iPadowi jest to możliwe!SAD/Apple, sala 7, 09:45 - 10:35iPad to nowoczesne narzędzie o niespotykanych wcześniej możliwościach. W ręku Dyrektora, Nauczyciela czy Ucznia przekształca się we wszechstronny środek dydaktyczny wspomagający twórczość, kreatywność i innowacyjność. Tablica interaktywna, wizualizer, kamera, studio filmowe, stół montażowy – to wszystko w jednym urządzeniu! Na naszych warsztatach przekonacie się Państwo, jak zwyczajną lekcję można zmienić w fascynującą intelektualną przygodę. |
Netgear Konkurencyjna szkoła – rozwiązania do budowy nowoczesnej edukacji w epoce cyfrowej wg NETGEAR Konkurencyjna szkoła – rozwiązania do budowy nowoczesnej edukacji w epoce cyfrowej wg NETGEARNetgear, sala 8, 09:45 - 10:35NETGEAR podczas seminarium/wykładu przedstawi wydajny system rozwijający się wraz z potrzebami cyfrowymi każdej polskiej szkoły i realizujący wszystkie warianty nauczania (m.in. model odwróconej klasy, nauka na odległość i indywidualizacja nauczania). Omówimy narzędzia takie jak międzyszkolne sieci współpracy działające w skali kraju – platformę wymiany kompetencji pomiędzy szkołami i nauczycielami oraz intranet edukacyjny. Opowiemy także o e-podręczniku, który zapewnia dostęp nawet w trybie off-line dzięki sprzętowym magazynom plików NETGEAR ReadyNAS. W pilotażowym programie Cyfrowej Szkoły ważnym elementem okazały się produkty sieciowe NETGEAR. Dostarczyliśmy sprzęt do ponad 65% placówek, co potwierdza, że nasza propozycja doskonale sprawdza się w polskiej szkole, ma odpowiednie funkcje oraz jest przystępna cenowo. Przy okazji nadchodzącego spotkania przedstawimy najciekawsze przykłady sieci w szkole, wskażemy tematy, na które szczególnie należy zwrócić uwagę przy planowaniu sieci oraz określimy, jak według nas może wyglądać nowoczesna szkoła w Polsce. |
|
11:00 - 11:50 |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus „Trudny Nauczyciel” – zakłócenia w naradach dyrektorskich „Trudny Nauczyciel” – zakłócenia w naradach dyrektorskichCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 1, 11:00 - 11:50Bywa, że łatwiej jest nam chwalić, a trudniej korygować niepożądane zachowania Nauczycieli. Na seminarium przedstawimy sposoby radzenia sobie z zachowaniami „trudnego Nauczyciela”, które powodują zakłócenia na naradach dyrektorskich. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Kontrola i wspomaganie Nauczycieli w procesie oceniania – zadania Dyrektora szkoły w ramach nadzoru pedagogicznego Kontrola i wspomaganie Nauczycieli w procesie oceniania – zadania Dyrektora szkoły w ramach nadzoru pedagogicznegoCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 2, 11:00 - 11:50W powszechnej praktyce ocenianie sprowadza się do stwierdzenia przez Nauczyciela, jaki jest poziom osiągnięć edukacyjnych Ucznia i opisania tego faktu za pomocą jednej z sześciu dostępnych ocen. Praktyka ta nie wyczerpuje jednak wszystkich zadań oceniania. Informowanie to przecież tylko jedna z jego funkcji. Na co jeszcze powinien zwrócić uwagę Dyrektor obserwujący lekcję i jakie powinien wskazać Nauczycielowi kierunki rozwoju? – te elementy będą przedmiotem naszego seminarium. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 3, 11:00 - 12:50LIBRUS Synergia daje Dyrektorowi możliwość kompleksowego monitorowania procesu uzupełniania i tworzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Zajęcia będą miały formę warsztatu przy komputerze – każdy Uczestnik samodzielnie przetestuje moduły, które usprawniają pracę szkoły, np. Statystyki, Alerty, Kontrola realizacji podstawy programowej. Prowadzący zaprezentuje również dwa sposoby analizowania danych – ilościowe i jakościowe – pozwalające Dyrektorowi na pełniejszy wgląd w kondycję placówki. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej LIBRUS Synergia jako unikalna platforma edukacyjna Podwójny warsztat w pracowni komputerowej LIBRUS Synergia jako unikalna platforma edukacyjnaLibrus, sala 4, 11:00 - 12:50Rozwiązanie LIBRUS Synergia to więcej niż narzędzie do dokumentowania przebiegu nauczania. Poszczególne moduły wspierają różne obszary pracy szkoły, a tym samym różnych Użytkowników. Podczas warsztatu omówione zostaną moduły rozwiązania, które wspierają procesy dydaktyczne. Zaprezentowane zostaną m.in. możliwości dysku sieciowego, moduł Antyplagiatowy, Zadania domowe, Aktywne Rozkłady Materiału Nauczania czy e-Tablica, które pozwalają na przeprowadzenie ciekawej, nowoczesnej i wartościowej lekcji multimedialnej. |
Librus Moduł Zastępstwa a poprawnie wypełniona dokumentacja Moduł Zastępstwa a poprawnie wypełniona dokumentacjaLibrus, sala 5, 11:00 - 11:50Rola modułu Zastępstwa (LIBRUS Synergia) w poprawnym prowadzeniu dokumentacji przebiegu nauczania. Studium przypadku – analiza różnych, niestandardowych rodzajów zastępstw i nieobecności, m.in. łączenie i rozłączanie grup, Uczeń z nauczaniem indywidualnym. |
Librus Monitorowanie podstawy programowej w LIBRUS Synergia Monitorowanie podstawy programowej w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 6, 11:00 - 11:50Moduły rozwiązania LIBRUS Synergia ułatwiają Dyrektorowi prowadzenie nadzoru pedagogicznego. Połączenie możliwości modułów Kontrola realizacji podstawy programowej i Słownika podstawy programowej pozwala Dyrektorowi na bieżące śledzenie stopnia realizacji podstawy programowej przez Nauczycieli. Monitoring odbywa się w sposób automatyczny i dotyczy realizacji na poszczególnych przedmiotach czy w konkretnej klasie. |
indywidualni.pl Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edu... Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnychindywidualni.pl Librus, sala 7, 11:00 - 11:50W codziennej pracy z grupą Nauczyciel powinien uwzględniać potrzeby i możliwości każdego Ucznia. Podczas seminarium poruszymy problematykę konieczności indywidualizacji procesu nauczania i wychowania w kontekście nadzoru Dyrektora szkoły. Przybliżymy zasady organizacji nauczania, które umożliwiają zróżnicowane podejście do każdego Ucznia. Omówimy także zadania Dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego w tym kontekście. Podpowiemy, jak nowoczesne technologie pomagają dostosować model pracy Nauczyciela do potencjału Uczniów, uwzględniając różnice między nimi. |
Librus Jak przygotować się do lekcji z LIBRUS Synergia Jak przygotować się do lekcji z LIBRUS SynergiaLibrus, sala 8, 11:00 - 11:50Wcześniejsze zaplanowanie i przygotowanie lekcji umożliwia skupienie się podczas prowadzenia zajęć na efektywnym przekazywaniu Uczniom wiedzy. Podczas seminarium zaprezentowane zostaną skuteczne metody wykorzystywania notatek, przypominajek, podpinania zasobów edukacyjnych oraz wykorzystania modułu Słownika podstawy programowej. Wszystko to pozwoli na zapoznanie się z pełnymi możliwościami Interfejsu lekcyjnego. |
12:00 - 12:50 |
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne WSiPnet.pl – Twój pomysł na dotację 2016 WSiPnet.pl – Twój pomysł na dotację 2016Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, sala 1, 12:00 - 12:50WSiPnet.pl to nowoczesna platforma edukacyjna wspomagająca pracę nauczyciela i oferująca uczniom atrakcyjną formę nauki. Serwis zapewnia zarówno uczniom jak i nauczycielom dostęp do e-podręczników WSiP oraz interaktywnych ćwiczeń – uniwersalnych, pasujących do podręczników różnych wydawnictw. Na seminarium przedstawimy, jak wiele może zyskać szkoła wybierająca WSiPnet.pl w ramach dotacji 2016. Pokażemy, jak wykorzystanie platformy WSiPnet w procesie nauczania poprawia skuteczność nauki, angażuje uczniów i umożliwia komunikację w środowisku szkolnym pomiędzy uczniami a nauczycielem. Dodatkowo dzięki pracy z WSiPnet.pl szkoła buduje wizerunek nowoczesnej placówki, która dba o rozwój e-kompetencji nauczycieli i umożliwia uczniom efektywną naukę z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. |
PCG Edukacja Pogromcy mitów. Co Dyrektor powinien wiedzieć o wyznacznikach efektywnego nauczania? Pogromcy mitów. Co Dyrektor powinien wiedzieć o wyznacznikach efektywnego nauczania?PCG Edukacja, sala 2, 12:00 - 12:50Dyrektor powinien być świadomy tego, jakie działania szkoły i Nauczycieli przekładają się na wyższe wyniki Uczniów. Podczas sesji zderzymy obiegowe opinie dotyczące efektywnego nauczania z wynikami polskich i międzynarodowych badań. Zaprezentujemy zestaw najskuteczniejszych metod pozwalających na podwyższenie wyników nauczania. Odpowiemy m.in. na takie pytania: Jak duży wpływ ma Nauczyciel na wyniki Uczniów? Czy warto dbać o wysoką samoocenę Uczniów? Czy więcej prac domowych znaczy lepiej? Czy korepetycje poprawiają wyniki? Czy wielkość klasy ma znaczenie? Czy szkoła nie lubi twórczych Uczniów? |
ORKE Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (ORKE) Inspirujemy do rozwoju. Coaching w edukacji Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (ORKE) Inspirujemy do rozwoju. Coaching w edukacjiORKE, sala 5, 12:00 - 12:50Jeśli chcesz zrozumieć siebie i innych w sytuacjach zawodowych oraz wzmocnić umiejętności interpersonalne, ten warsztat jest dla Ciebie. Dowiesz się jak dzięki sesji z coachem możesz wzmocnić swój autorytet i umiejętności zarządzania zespołem. Będzie też trochę o radzeniu sobie z emocjami i stresem. Dostaniesz pełen pakiet informacji na temat coachingu w edukacji – jak wygląda proces i jakie rezultaty dzięki niemu możesz osiągnąć. |
Pearson Mierzyć, analizować, wspierać – czyli moduł dyrektora w Diagnozie Szkolnej Pearsona (sesja interaktywna z wykorzyst... Mierzyć, analizować, wspierać – czyli moduł dyrektora w Diagnozie Szkolnej Pearsona (sesja interaktywna z wykorzystaniem urządzeń mobilnych użytkowników!)Pearson, sala 6, 12:00 - 12:50Jedno z licznych wyzwań nowoczesnego dyrektora dotyczy zapewnienia odpowiedniego poziomu nauczania języków obcych, który nie tylko spełni oczekiwania uczniów (i ich rodziców), ale może także stać się wizytówką szkoły. Skutecznym narzędziem wspomagającym dążenie do wysokiego poziomu nauczania języków jest niewątpliwie nowoczesny system diagnostyczno-naprawczy dostarczający dyrektorowi, nauczycielom, rodzicom i uczniom wiedzy niezbędnej do planowania dalszej, skutecznej nauki. Na spotkaniu pokażemy, w jaki sposób Diagnoza Szkolna Pearsona, która służy już od trzech lat tysiącom nauczycieli i uczniów, może wspomóc dyrektora dzięki zupełnie nowemu modułowi przeznaczonemu dla osoby zarządzającej szkołą. Omówimy także nowe możliwości w pełni zautomatyzowanego systemu testowania znajomości języków obcych w Diagnozie Szkolnej Pearsona, który będzie można wykorzystywać w pracowniach komputerowych oraz w klasach wyposażonych w tablety. Spotkanie będzie przeprowadzone w nowoczesny, innowacyjny sposób, dlatego mile widziane będą telefony komórkowe lub tablety z dostępem do Internetu. |
CISCO MERAKI – sieć, jakiej nie znałeś – to nigdy nie było tak proste! MERAKI – sieć, jakiej nie znałeś – to nigdy nie było tak proste!CISCO, sala 7, 12:00 - 12:50Na seminarium pokażemy, jak skonfigurować i zarządzać siecią w szkole. Okazuje się, że od wyjęcia z pudełka do pełnej konfiguracji mija tylko jedna godzina zegarowa. Zarządzać tą siecią może osoba, która dosyć sprawnie posługuje się komputerem, ale nie ma specjalistycznej wiedzy informatycznej, a dodatkowo może to robić z dowolnego miejsca na świecie. |
Sophos 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkole 7 grzechów głównych, czyli jak zagwarantować pełne bezpieczeństwo danych i systemów w szkoleSophos, sala 8, 12:00 - 12:50Bezpieczeństwo systemów informatycznych to bardzo złożony temat i nie sposób poruszyć wszystkich związanych z tym aspektów w ciągu krótkiej prezentacji. Nie będzie ona poruszała tematyki związanej z atakami z zewnątrz i ochroną przed tymi zagrożeniami. Nie skupi się także na wirusach komputerowych, o których w dzisiejszych czas każdy wie prawie wszystko lub tak mu się wydaje. Pokaże natomiast 7 najczęściej popełnianych błędów/grzechów, nad którymi mało kto się zastanawia, a które wpływają na to, że dane są tracone albo systemy komputerowe zostają zainfekowane. Pokaże, kto jest za to odpowiedzialny oraz jak unikać tych błędów lub zmusić użytkowników do stosowania się do reguł i polityk bezpieczeństwa w szkole. Większość uczniów nie zdaje sobie sprawy, że poprzez minimalnie lub wcale niechronione urządzenia mobilne, które korzystają ze szkolnej sieci bezprzewodowej, przestępcy bez problemu mogą włamać się do tej sieci i mieć dostęp do istotnych danych szkoły/uczelni. Poprzez brakujący lub źle skonfigurowany filtr webowy przestępcy, a także sami uczniowie, mogą uzyskać dostęp do ważnych informacji (dane osobowe nauczycieli, wzory klasówek, oceny...). Jeżeli w dodatku nie były one zaszyfrowane, to katastrofa gotowa. Naturalnie prezentacja nie ma zamiaru straszyć, tylko wskazać pewne ryzyka i sposoby ochrony. Należy pamiętać o jednym: coś takiego jak „gwarancja pełnego bezpieczeństwa” nie istnieje! Chodzi wyłącznie o to, by zminimalizować ryzyko! |
||
13:15 - 14:05 |
Microsoft OneNote – jedna notatka, wszystko pod ręką OneNote – jedna notatka, wszystko pod rękąMicrosoft, sala 1, 13:15 - 14:05Swoją zawartość masz zawsze pod ręką — na komputerze, tablecie i telefonie. Wykonuj zadania razem ze znajomymi, członkami rodziny, kolegami i koleżankami ze szkoły oraz współpracownikami. Udostępniaj notesy innym do wyświetlania lub edytowania. Używaj programu OneNote w domu, szkole i pracy do zapisywania przemyśleń, pomysłów i zadań do wykonania. |
PCG Edukacja Czy w pełni wykorzystuję potencjał mojej szkoły? Dyrektor jako lider zmiany Czy w pełni wykorzystuję potencjał mojej szkoły? Dyrektor jako lider zmianyPCG Edukacja, sala 2, 13:15 - 14:05Spotkanie stworzy przestrzeń do wymiany myśli i doświadczeń w obszarze zarządzania placówką w celu znalezienia i wykorzystania drzemiącego w niej potencjału. Refleksji zostaną poddane trzy zagadnienia: zachodzące procesy, zasoby ludzkie oraz inicjatywy szkolne. Koordynator projektów edukacyjnych przedstawi rozważania na gruncie teorii zarządzania, a doświadczony Dyrektor szkoły zaprezentuje przykłady dobrych praktyk. Uczestnicy sesji będą mieli możliwość wymiany doświadczeń. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS Synergia Podwójny warsztat w pracowni komputerowej Ilościowa i jakościowa kontrola dokumentacji przebiegu nauczania w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 3, 13:15 - 15:05LIBRUS Synergia daje Dyrektorowi możliwość kompleksowego monitorowania procesu uzupełniania i tworzenia dokumentacji przebiegu nauczania. Zajęcia będą miały formę warsztatu przy komputerze – każdy Uczestnik samodzielnie przetestuje moduły, które usprawniają pracę szkoły, np. Statystyki, Alerty, Kontrola realizacji podstawy programowej. Prowadzący zaprezentuje również dwa sposoby analizowania danych – ilościowe i jakościowe – pozwalające Dyrektorowi na pełniejszy wgląd w kondycję placówki. |
Librus Podwójny warsztat w pracowni komputerowej LIBRUS Synergia jako unikalna platforma edukacyjna Podwójny warsztat w pracowni komputerowej LIBRUS Synergia jako unikalna platforma edukacyjnaLibrus, sala 4, 13:15 - 15:05Rozwiązanie LIBRUS Synergia to więcej niż narzędzie do dokumentowania przebiegu nauczania. Poszczególne moduły wspierają różne obszary pracy szkoły, a tym samym różnych Użytkowników. Podczas warsztatu omówione zostaną moduły rozwiązania, które wspierają procesy dydaktyczne. Zaprezentowane zostaną m.in. możliwości dysku sieciowego, moduł Antyplagiatowy, Zadania domowe, Aktywne Rozkłady Materiału Nauczania czy e-Tablica, które pozwalają na przeprowadzenie ciekawej, nowoczesnej i wartościowej lekcji multimedialnej. |
ORKE Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (ORKE) Inspirujemy do rozwoju. Coaching w edukacji Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (ORKE) Inspirujemy do rozwoju. Coaching w edukacjiORKE, sala 5, 13:15 - 14:05Jeśli chcesz zrozumieć siebie i innych w sytuacjach zawodowych oraz wzmocnić umiejętności interpersonalne, ten warsztat jest dla Ciebie. Dowiesz się jak dzięki sesji z coachem możesz wzmocnić swój autorytet i umiejętności zarządzania zespołem. Będzie też trochę o radzeniu sobie z emocjami i stresem. Dostaniesz pełen pakiet informacji na temat coachingu w edukacji – jak wygląda proces i jakie rezultaty dzięki niemu możesz osiągnąć. |
SAD/Apple Wytłumaczyć wszystko? Dzięki iPadowi jest to możliwe! Wytłumaczyć wszystko? Dzięki iPadowi jest to możliwe!SAD/Apple, sala 6, 13:15 - 14:05iPad to nowoczesne narzędzie o niespotykanych wcześniej możliwościach. W ręku Dyrektora, Nauczyciela czy Ucznia przekształca się we wszechstronny środek dydaktyczny wspomagający twórczość, kreatywność i innowacyjność. Tablica interaktywna, wizualizer, kamera, studio filmowe, stół montażowy – to wszystko w jednym urządzeniu! Na naszych warsztatach przekonacie się Państwo, jak zwyczajną lekcję można zmienić w fascynującą intelektualną przygodę. |
DELL W przygotowaniu W przygotowaniuDELL, sala 7, 13:15 - 14:05W przygotowaniu. |
Plagiat.pl „Kopiuj-wklej” w szkole, czyli ściąganie w epoce cyfrowej - skala zjawiska i sposoby zapobiegania „Kopiuj-wklej” w szkole, czyli ściąganie w epoce cyfrowej - skala zjawiska i sposoby zapobieganiaPlagiat.pl, sala 8, 13:15 - 14:05Celem seminarium jest przybliżenie problemu sięgania przez Uczniów po cudze treści oraz przedstawienie narzędzi umożliwiających wykrycie nieuczciwych zachowań. Ściąganie to powszechna uczniowska przewina, która wraz z upowszechnieniem dostępu do Internetu zyskała nowe oblicze. Prace domowe, w tym wypracowania, „pomagają” Uczniom przygotować dedykowane do tego portale oraz internetowe encyklopedie, z których kilkoma kliknięciami można skopiować treść. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak moduł antyplagiatowy inkorporowany w rozwiązanie LIBRUS Synergia, szkoły mogą łatwo sprawdzać oryginalność uczniowskich prac. Aby skutecznie odpowiedzieć na zagrożenie, potrzebne jest także zaangażowanie Nauczycieli w promocję postawy uczciwości wśród Uczniów. |
14:15 - 15:05 |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Współpraca Nauczycieli – jak tworzyć skuteczny zespół Współpraca Nauczycieli – jak tworzyć skuteczny zespółCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 1, 14:15 - 15:05Praca w zintegrowanym zespole przynosi nie tylko lepsze efekty w osiąganiu celów, ale staje się przyjemnością i wyzwaniem. Podczas warsztatu Uczestnicy zostaną zapoznani z fazami rozwoju zespołu nauczycielskiego. Przedstawione zostaną elementy wpływające na jego integrację. Edukator wskaże warunki tworzenia skutecznego zespołu. |
Librus Moduł Zastępstwa a poprawnie wypełniona dokumentacja Moduł Zastępstwa a poprawnie wypełniona dokumentacjaLibrus, sala 2, 14:15 - 15:05Rola modułu Zastępstwa (LIBRUS Synergia) w poprawnym prowadzeniu dokumentacji przebiegu nauczania. Studium przypadku – analiza różnych, niestandardowych rodzajów zastępstw i nieobecności, m.in. łączenie i rozłączanie grup, Uczeń z nauczaniem indywidualnym. |
Librus Jak zakończyć stary rok szkolny i przygotować się do nowego z LIBRUS Synergia Jak zakończyć stary rok szkolny i przygotować się do nowego z LIBRUS SynergiaLibrus, sala 5, 14:15 - 15:05Koniec i początek roku szkolnego to czas zintensyfikowanej pracy szkoły, zwłaszcza jej Dyrektorów. Seminarium będzie kompendium wiedzy na temat działań i procesów, których należy dopilnować w tym okresie. Omówione zostaną m.in. poprawne metody archiwizacji, importowania danych czy funkcja Promocja. |
Librus Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS Synergia Edukacja wczesnoszkolna w LIBRUS SynergiaLibrus, sala 6, 14:15 - 15:05Podczas seminarium omówiony zostanie cały proces dokumentowania przebiegu nauczania w klasach 1–3 szkoły podstawowej oraz dobre praktyki z tym związane. Uczestnicy poznają sposoby odnotowywania oceny bieżącej i opisowej oraz import ocen do aplikacji e Świadectwa. Zaprezentowane zostaną różne sposoby odnotowywania edukacji wczesnoszkolnej, planowania ramowego planu nauczania, poprawnej konfiguracji rozwiązania w celu automatycznego zliczania edukacji w systemie blokowym, a także wykorzystania rozkładów materiału nauczania. |
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus Autoportret – jak lepiej budować dyrektorski wizerunek Autoportret – jak lepiej budować dyrektorski wizerunekCentrum Kształcenia Nauczycieli Librus, sala 7, 14:15 - 15:05To seminarium pozwoli odkryć w sobie pokłady energii i potencjał do działania, wydobyć zasoby i przekształcić je w elementy wizerunku tak, by wywierać dobre wrażenie. Na seminarium edukator podpowie, jak stworzyć swój wizerunek oparty na poczuciu własnej wartości i inspirujący innych do działania. |
indywidualni.pl Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edu... Nadzór pedagogiczny Dyrektora szkoły w kontekście indywidualizacji procesu nauczania na obowiązkowych zajęciach edukacyjnychindywidualni.pl Librus, sala 8, 14:15 - 15:05W codziennej pracy z grupą Nauczyciel powinien uwzględniać potrzeby i możliwości każdego Ucznia. Podczas seminarium poruszymy problematykę konieczności indywidualizacji procesu nauczania i wychowania w kontekście nadzoru Dyrektora szkoły. Przybliżymy zasady organizacji nauczania, które umożliwiają zróżnicowane podejście do każdego Ucznia. Omówimy także zadania Dyrektora w zakresie nadzoru pedagogicznego w tym kontekście. Podpowiemy, jak nowoczesne technologie pomagają dostosować model pracy Nauczyciela do potencjału Uczniów, uwzględniając różnice między nimi. |