|
prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz
Specjalista psychiatra, seksuolog, certyfikowany
psychoterapeuta, superwizor, biegły sądowy, autor licznych
publikacji naukowych oraz książek popularnych dotyczących
relacji w związkach.
Absolwent Wydziału Lekarskiego Wojskowej Akademii Medycznej
w Łodzi (1966).
W 1981 roku obronił pracę doktorską, w 1986 habilitował się,
w 1995 roku uzyskał tytuł profesora nadzwyczajnego Akademii
Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od 1999 przez dwie
kolejne kadencje pełnił funkcję Dziekana Wydziału
Rehabilitacji, ponadto jest Kierownikiem Katedry
Psychospołecznych Podstaw Rehabilitacji i wykładowcą na
Wydziale Psychologii Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w
Warszawie. Kierownik Zakładu Seksuologii Medycznej i
Psychoterapii Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w
Szpitalu im. Orłowskiego w Warszawie. Od 1994 roku pełni
funkcję Konsultanta Krajowego z zakresu seksuologii. Prezes
Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego
Towarzystwa Medycyny Seksualnej. Członek Europejskiego
Towarzystwa Medycyny Seksualnej. Kierownik naukowy i
wykładowca na kursach specjalizacyjnych dla lekarzy z
seksuologii i psychiatrii w Centrum Medycznym Kształcenia
Podyplomowego. Dyrektor medyczny Centrum Terapii
Lew-Starowicz.
|
|
prof. nadzw. WSB dr hab. inż. Janusz Morbitzer
Jest absolwentem krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej
(kierunek: informatyka, studia ukończone z wyróżnieniem).
Doktoryzował się i habilitował z zakresu nauk
humanistycznych (pedagogika, specjalność: pedagogika
medialna).
W latach 1985-2014 pracował w Uniwersytecie Pedagogicznym
im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (do 30
września 2014 roku na stanowisku profesora nadzwyczajnego,
od roku 1991 pełnił funkcję kierownika Pracowni Technologii
Nauczania, a od roku 2009 do końca września 2014
– kierownika Katedry Technologii i Mediów
Edukacyjnych).
Od 1 października 2014 roku jest zatrudniony w Katedrze
Pedagogiki Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej
na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji (organ
doradczy Ministra Edukacji Narodowej, w Radzie
przewodniczy Zespołowi ds. Edukacji Medialnej), Ośrodka
Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych oraz przewodniczącym
Komisji Nauk Pedagogicznych krakowskiego Oddziału Polskiej
Akademii Nauk (od marca 2015). Jest też członkiem Rady
Naukowej serii wydawniczej „Nowe media i Kościół” oraz serii
wydawniczej „Biblioteka Pedagogiki Mediów”. W latach
2012-2014 był członkiem Komitetu Rozwoju Edukacji Narodowej
Polskiej Akademii Nauk.
Zajmuje się szeroko pojętą tematyką edukacji
informatycznej i medialnej, ze szczególnym uwzględnieniem
edukacyjnych zastosowań mikrokomputerów, Internetu i
innych tzw. nowych mediów. W swoich pracach koncentruje
się na badaniu społecznych, cywilizacyjnych, kulturowych,
psychologicznych i edukacyjnych konsekwencjach rozwoju
społeczeństwa informacyjnego oraz mediów i poszukiwaniu
optymalnych metod ich stosowania w procesie kształcenia
i samokształcenia. Ważnym elementem naukowych
dociekań jest zagadnienie nowej kultury uczenia się oraz
różnorodnych zagrożeń ze strony mediów elektronicznych. Od
kilku lat na zaproszenie organizatorów prowadzi wykłady w
ramach Uniwersytetu Otwartego przy krakowskiej Akademii
Górniczo-Hutniczej.
Jest autorem ponad 250 artykułów naukowych, 5 monografii,
kilku haseł w Encyklopedii Pedagogicznej XXI wieku (m.in.
społeczeństwo informacyjne, technopol, globalna wioska,
informacyjny zalew) oraz redaktorem naukowym ponad 20
monografii konferencyjnych. Do najważniejszych prac
należą:
Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości
pedagogiki
(2007), Współczesna technologia kształcenia (1997),
Mikrokomputer dla nauczyciela humanisty (1994),
Adaptacyjny mikrokomputerowy system kontroli wiedzy
studentów
(1992).
Jest organizatorem 25 sympozjów naukowych „CZŁOWIEK –
MEDIA – EDUKACJA” (dawniej „Komputer w edukacji”;
sympozjum organizowane corocznie, nieprzerwanie od 1991
roku). Sympozjum to należy do najważniejszych w Polsce
imprez naukowych poświęconych edukacyjnym zastosowaniom
komputerów, Internetu i innych narzędzi technologii
informacyjnej. Sprawozdanie z ostatniego 25.
jubileuszowego sympozjum jest dostępne
tutaj.
Uważa, że udało mu się zrealizować piękną maksymę życiową:
„Znajdź sobie pracę, którą lubisz, a całe życie nie
będziesz pracować”, co oznacza, że aktywność naukowa i
dydaktyczna stała się pasją, dostarczającą wielu radości i
zawodowej satysfakcji. Za osiągnięcia w tym obszarze
został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi (2011) i Medalem
Komisji Edukacji Narodowej (2013).
|
|
prof. dr hab. Stanisław Dylak
Pedagog, dydaktyk i pedeutolog.
Kierownik Zakładu Pedeutologii na Wydziale Studiów
Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Autor trzech monografii: Wizualizacja w kształceniu
nauczycieli, Wprowadzenie do konstruowania szkolnych
programów nauczania oraz Projektowanie programów szkolnych
dla szkół artystycznych. Redaktor i współredaktor siedmiu
prac zbiorowych. Poza tym opublikował ponad 100 artykułów
w czasopismach naukowych. Jego zainteresowania naukowe
związane są mediami, kształceniem nauczycieli, kulturą
wizualną, programami nauczania. Kierował zespołem, który
opracował pierwszy w Polsce program kształcenia nauczycieli
przyrody dla zreformowanej szkoły podstawowej, realizowany
obecnie na UAM. Prowadził kilka projektów międzynarodowych w
ramach programów PHARE, trzy z nich dotyczyły edukacji
przyrodniczej i kształcenia nauczycieli w tym zakresie,
jeden projekt dotyczył programów szkolnych, jeden
zastosowania technologii informacyjnych w kształceniu
uniwersyteckich kadr administracyjnych. Poza działalnością
akademicką interesuje się tworzeniem materiałów
dydaktycznych. Był inicjatorem oraz współtwórcą ponad
dwudziestu filmów o szkołach w Europie, z czego większość
dotyczyła szkół alternatywnych. Niektóre z tych filmów były
prezentowane w programie I TVP. Dwukrotnie uczył w
amerykańskim uniwersytecie UNI – University of Northern
Iowa, w Stanie Iowa, USA (studia nad mediami) oraz jako
visitng scholar w Uniwersytecie w Lubbock, Texas, USA.
W roku 2010 przez jeden semestr przebywał w Appalachian
State University w Boone, USA jako visiting scholar. Jest
członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji – organu
pomocniczego Ministra Edukacji Narodowej.
|
|
prof. dr hab. Maciej M. Sysło
Matematyk i informatyk, autor blisko 200 prac naukowych i
kilkunastu książek. Działalność naukowa przyniosła mu
prestiżowe nagrody i granty krajowe oraz międzynarodowe.
Już w połowie lat 60. XX wieku przyglądał się, jak uczniowie
dwóch liceów we Wrocławiu uruchamiali swoje programy
komputerowe w ramach pierwszych w kraju zajęć z informatyki
w szkole. Od połowy lat 80. XX wieku aktywnie zajmuje
się upowszechnianiem informatyki na wszystkich etapach
edukacyjnych. Jest autorem koncepcji kształcenia
informatycznego w szkołach, współautorem kolejnych podstaw
programowych przedmiotów informatycznych, programów
nauczania i podręczników. Przez niemal 20 lat organizował
konferencje „Informatyka w Szkole”. Za swój największy
sukces na polu upowszechniania informatyki uznaje
utrzymanie, wbrew powszechnym tendencjom w kraju i za
granicą, wydzielonych zajęć z informatyki w szkołach, a
teraz zabiega, by objąć nauczaniem informatyki
i programowania wszystkich uczniów od pierwszej do
ostatniej klasy w szkole, a także w przedszkolu. Organizator
Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr. Członek
wielu rad i komitetów zajmujących się edukacją, m.in.
przedstawiciel Polski w Technical Committee 3 on Education
(IFIP); członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy
MEN.
Pasjonat historii informatyki i komputerów, właściciel
kolekcji mechanicznych maszyn do liczenia i pisania,
popularyzator historii informatyki. Jego dewiza to: „Łączą
nas więzy ludzkie, nie maszyny”, a hobby to praca,
muzyka, lektury.
|
|
dr hab. Marek Piotrowski
Fizyk, pedagog, nauczyciel (również systemu Matury
Międzynarodowej), progresywista.
Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, wykładowca na
Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor książki „Od TQM do żandarma, czyli pod prąd”, w której
poddał krytyce ocenianie szkół oraz systemów edukacyjnych na
podstawie wyników egzaminów zewnętrznych i EWD (czyli, jak
twierdzi, egzaminacyjnej, a nie edukacyjnej wartości
dodanej). Współautor Akademii uczniowskiej – systemu
nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych na
zasadach nauczania problemowego, poznania naukowego,
doświadczeń oraz gier edukacyjnych. Program ten, obejmujący
około 40 tys. gimnazjalistów i 2 tys. nauczycieli, został
wyróżnionego przez European Policy Network KeyCoNet.
Współprowadzący program E-podręczniki do kształcenia
ogólnego (www.epodreczniki.pl – portal, który w trakcie
pierwszego miesiąca działalności miał dziesiątki milionów
odsłon).
Zafascynowany i wspierający lokalne reformy edukacji, w tym
w szczególności zmiany wprowadzane od 20 lat w gminie
Kwidzyn oraz od 6 lat w powiecie kwidzyńskim.
Autor publikacji dotyczących skutecznego nauczania
przedmiotów matematyczno-przyrodniczych od poziomu edukacji
wczesnoszkolnej do ponadgimnazjalnej, ze specjalnym
uwzględnieniem kształcenia zaradności badawczej i
matematycznej.
Jego hobby to psy i ich umiejętność tresury… właścicieli.
|
|
dr Ewa Stożek
Konsultant PCG Polska. Łączy wieloletnie doświadczenie pracy
w różnych instytucjach oświatowych z praktyką szkoleniową. Z
wykształcenia jest matematykiem. Ukończyła studia
podyplomowe z zarządzania placówką oświatową oraz z zakresu
ewaluacji projektów współfinansowanych z funduszy unijnych.
W latach 2004-2012 pracowała w Wydziale Badań i Analiz
Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi. Od 2005 jest
związana z Zespołem Edukacyjnej Wartości Dodanej, a w latach
2012-2015 była liderem Pracowni EWD w Instytucie Badań
Edukacyjnych w Warszawie. Jest autorką artykułów i
materiałów szkoleniowych związanych z wykorzystaniem
wyników egzaminacyjnych do zarządzania oświatą.
|
|
Ewa Rogalska
Konsultant PCG Polska, trener i menedżer projektów
edukacyjnych. Ewa posiada kompleksowy warsztat umiejętności
komunikacyjnych, szkoleniowych, obsługi klienta, zarządzania
czasem i kreatywnego rozwiązywania problemów. Ma
wieloletnie doświadczenie w projektach w dziedzinie
edukacji, a także pracy i polityki społecznej zdobyte w
Stanach Zjednoczonych oraz w Polsce. Ukończyła certyfikowany
Kurs Trenerów Zarządzania MATRIK. Obecnie prowadzi warsztaty
i programy konsultacyjne związane z wykorzystywaniem
danych do planowania działań strategicznych i stałego
doskonalenia. Ostatnio skupia się także na ocenie procesów i
ewaluacji pracy instytucji z sektora edukacji i pomocy
społecznej. Ukończyła studia magisterskie na kierunku
stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Łódzkim. Posiada
tytuł Master of Science in Professional Communication z
Clark University w Worcester, USA. Studiowała zarządzanie
strategiczne na Uniwersytecie Harvarda w USA i była
stypendystką na Wydziale Nauk Organizacji Uniwersytetu Paul
Valéry w Montpellier we Francji.
|
|
Mariusz Wypych
Konsultant PCG Polska, ekspert specjalizujący się w tematyce
funduszy Unii Europejskiej. Członek Podkomitetu
Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki w
województwie łódzkim, ekspert wpisany na listę osób
oceniających wnioski aplikacyjne w ramach RPO Województwa
Łódzkiego 2014-2020 oraz RPO Województwa Wielkopolskiego
2014-2020. Od roku 2015 członek Komitetu Rozwoju Ekonomii
Społecznej w Województwie Łódzkim, wcześniej członek Zespołu
opracowującego Wieloletni Plan Działań na rzecz rozwoju i
upowszechnienia ekonomii społecznej w województwie łódzkim
na lata 2013-2020. Przeprowadził ponad 100 szkoleń z zakresu
przygotowywania wniosków aplikacyjnych i rozliczania
przyznanych funduszy UE skierowanych do beneficjentów
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wcześniej pracował dla Miasta Tuszyn, gdzie był
odpowiedzialny za rozwój i wdrażanie strategii rozwoju
miasta i projektów finansowanych przez UE. W latach
2004-2014 pracował dla Fundacji Studiów Europejskich –
Instytut Europejski w Łodzi, gdzie przez 5 lat pełnił
funkcję kierownika Regionalnego Ośrodka Europejskiego
Funduszu Społecznego odpowiedzialnego za wspieranie
beneficjentów funduszy unijnych w prawidłowej realizacji
umów finansowanych ze środków UE. Wcześniej pełnił rolę
koordynatora projektów współfinansowanych ze środków
zewnętrznych oraz pełnił rolę trenera przedstawicieli
administracji publicznej. W latach 2009-2014 trener kluczowy
Regionalnego Ośrodka EFS w Łodzi i Piotrkowie Trybunalskim
certyfikowany przez Krajowy Ośrodek EFS.
|
|
Maciej Koniewski
Konsultant PCG Polska, specjalista w zakresie metodologii
badań oraz ilościowych metod analizy danych. W latach
2013-2015 pracował w zespole Edukacyjnej Wartości Dodanej w
Instytucie Badań Edukacyjnych. Prowadził liczne szkolenia i
warsztaty z zakresu stosowania metody EWD. Autor publikacji
naukowych i popularyzatorskich związanych z tematyką badań
edukacyjnych i pomiaru w edukacji. W Instytucie
Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego prowadził kursy
metodologii badań społecznych, badań marketingowych, pomiaru
edukacyjnego. Pracował także w branży badań rynkowych,
realizując ponad 50 projektów krajowych i międzynarodowych.
Od 2011 współpracuje z Centrum Ewaluacji i Analiz
Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, pod
auspicjami którego realizował projekty ewaluacji polskiego
systemu ewaluacji oświaty, wsparcia budowy systemu ewaluacji
szkolnictwa w Arabii Saudyjskiej oraz oceny efektywności
wybranych działań Programu Operacyjnego Innowacyjna
Gospodarka (POIG) z wykorzystaniem podejścia ewaluacji
kontrfaktycznych dla Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości. Maciej jest absolwentem filozofii i
socjologii – specjalizacja badania społeczne i analiza
danych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył także dwuletni
program studiów pomiar edukacyjny dla doktorantów na UJ,
szkołę letnią z zakresu metod ilościowych w badaniach
społecznych na Uniwersytecie Michigan, szkołę letnią
z metod kontrfaktycznych w ewaluacji organizowaną przez
Progetto Valutazione oraz szkołę zimową z zakresu metod
ilościowych na Uniwersytecie w Bamberg.
|
|
Jolanta Kowalska
Odnoszący sukcesy dyrektor Publicznego Gimnazjum nr 26 im.
Mikołaja Reja w Łodzi (9 lat). Aktywna w wielu obszarach,
kierująca podległą jej szkołą z pasją, zaangażowaniem i
wiarą
w to co robi. Ma kwalifikacje do nauczania matematyki i
informatyki, jest certyfikowanym coachem. Najważniejsze
nagrody: Medal Komisji Edukacji Narodowej 2014 r. i nagroda
Ministra Edukacji Narodowej 2014 r.
Ponadto, Pani Dyrektor pełniła rolę weryfikatora egzaminu
gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej, była
członkiem grupy pilotażowej wdrażającej ocenianie prac
egzaminacyjnych przez Internet (e-ocenianie, CKE) oraz
przewodniczącą zespołu egzaminatorów w sesji e-oceniania
2015, działała w Grupie Roboczej „Geometria Cabri”
Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki (od
2000 do 2008 r.) i jest aktywnym członkiem OSKKO. Na swoim
koncie Pani Dyrektor ma wystąpienia na licznych
konferencjach.
Pod dyrekcją Pani Jolanty Kowalskiej Publiczne Gimnazjum nr
26 im. Mikołaja Reja:
- uzyskało tytuł Szkoła sukcesu
-
brało udział w projektach Comenius w 2007 i w 2011 r.,
Erasmus + w 2015 r., Młodzież
w działaniu 2013 i 2014
-
wzorowo uczestniczyło w międzynarodowym projekcie DATAUSE:
Praca z danymi w celu poprawy efektów nauczania i pracy
szkół 2010 – 2012 r.
-
otrzymało listy gratulacyjne od Prezydenta Miasta Łodzi za
wysokie wyniki EWD (2013 i 2014).
Od 28 lat pasją Pani Jolanty Kowalskiej jest teatr. W swojej
karierze zagrała już ponad 1800 spektakli i otrzymała wiele
nagród.
|
|
Teresa Zawisza-Chlebowska
Dyplomowana nauczycielka języka polskiego – absolwentka
Wydziału Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim, autorka
programów nauczania dla szkoły podstawowej i gimnazjum (w
latach 90. zatwierdzonych przez MENiS), licznych
przewodników i artykułów metodycznych, współautorka
podręczników do języka polskiego dla gimnazjum, rzeczoznawca
ministerialny do spraw podręczników do języka polskiego oraz
rzeczoznawca językowy.
Od 1993 r. należy do Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów i
aktywnie tam pracuje. W latach 2002–2006 przewodnicząca
Zarządu Głównego SNaP, wcześniej skarbnik stowarzyszenia.
Podczas pracy w stowarzyszeniu wielokrotnie zabierała
głos w sprawach uczniów i nauczycieli (w szczególności
w sprawie nauczania języka polskiego), gdy wprowadzano
reformę systemu edukacji (1999), na temat zmian kolejnych
podstaw programowych (w tym list lektur dla uczniów na
różnych poziomach kształcenia), awansu zawodowego czy
kształcenia nauczycieli. Jako edukator „Nowej Szkoły”
prowadziła liczne zajęcia z nauczycielami, również jako
specjalista do spraw nauczania języka polskiego
przedstawiała nauczycielom nowe programy i podręczniki,
prezentowała nowatorskie rozwiązania metodyczne. Nagrodzona
medalem Komisji Edukacji Narodowej (1997) i Złotym
Krzyżem Zasługi (2001).
Należy także do Zarządu Federacji Stowarzyszeń
Nauczycielskich, pełniąc tam funkcję sekretarza.
Obecnie z powodzeniem pełni funkcję dyrektora Gimnazjum nr 2
z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi im. Króla
Władysława Jagiełły w Sochaczewie. W Gimnazjum nr 2 od kilku
lat jako działalność innowacyjna prowadzone są zajęcia z
mechatroniki, łucznictwa, szkoła może poszczycić się
laureatami konkursów z geografii, języka angielskiego,
niemieckiego, rosyjskiego i laureatami
w międzynarodowych konkursach plastycznych. Gimnazjum
nr 2 jest także organizatorem ogólnopolskiego konkursu
origami.
|
|
Agnieszka Laskowska
Radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji
Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w zakresie praw własności intelektualnej, w
tym w szczególności prawa autorskiego oraz praw dotyczących
znaków towarowych, wynalazków i domen internetowych, prawa
cywilnego, danych osobowych, ochrony prywatności, prawa
mediów, w tym mediów elektronicznych oraz prawa
telekomunikacyjnego. Doradza klientom w zakresie wszelkich
umów oraz transakcji dotyczących wymienionych obszarów.
Jej klientami były firmy działające w następujących
sektorach: bankowość, finanse, ubezpieczenia, media, w tym
media elektroniczne oraz TV, telekomunikacja, nowe
technologie, farmaceutyka, reklama, IT, żywność, moda i
Internet. Kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie
doradztwa prawnego w obszarze IP, IT, prawa cywilnego, prawa
mediów i nowych technologii zdobyła, będąc pracownikiem
renomowanych międzynarodowych i polskich kancelarii
prawnych.
Agnieszka jest autorką publikacji książkowych i prasowych z
zakresu własności intelektualnej, ochrony danych osobowych i
prywatności. Prowadziła liczne szkolenia oraz była
wykładowcą na konferencjach dotyczących tychże zagadnień.
|
|
dr Sebastian Kawczyński
Doktor nauk historycznych (Instytut Historyczny Uniwersytetu
Warszawskiego, 2003), MBA (Akademia Leona Koźmińskiego,
2010). Jeden z pomysłodawców i animatorów ruchu
antyplagiatowego w Polsce. Autor licznych publikacji
prasowych na temat plagiatowania. Od czerwca 2003 kieruje
serwisem Plagiat.pl – pierwszym polskim portalem
antyplagiatowym, od maja 2005 jako prezes zarządu Plagiat.pl
Sp. z o.o. Współzałożyciel Fundacji im. Augustina-Jeana
Fresnela promującej idee poszanowania praw autorskich i
własności intelektualnej oraz zasad uczciwości w polskim
systemie szkolnictwa wyższego i nauce. Pracował w
Instytucie Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego jako
nauczyciel akademicki oraz w Gimnazjum i Liceum im. Cecylii
Plater-Zyberkówny w Warszawie.
|
|
Paweł Stykowski
Jest Dyrektorem Departamentu Prawnego w InterRisk TU S.A.
oraz radcą prawnym. Od dziewięciu lat zajmuje się doradztwem
na rzecz zakładów ubezpieczeń – w imieniu kancelarii CMS
Cameron McKenna i jako prawnik wewnętrzny w grupie AXA.
Przygotowywał i weryfikował projekty ogólnych i szczególnych
warunków ubezpieczenia, umów ubezpieczenia oraz dokumentów z
nimi związanych, doradzał w wyborze modeli dystrybucji
ubezpieczeń i ich wdrożeniu oraz wszelkich innych kwestiach
związanych z prowadzeniem działalności ubezpieczeniowej.
Reprezentował zakłady ubezpieczeń w postępowaniach przed
KNF, UOKiK, GIIF oraz Rzecznikiem Ubezpieczonych.
Studia prawnicze ukończył z wyróżnieniem na Wydziale Prawa i
Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Odbył również
roczny kurs prawa amerykańskiego w Centrum Prawa
Amerykańskiego WPiA UW i University of Florida. Po rocznych
studiach w Wielkiej Brytanii w ramach programu Erasmus
uzyskał dyplom Cardiff University Law School. Jest także
absolwentem nauk politycznych w Instytucie Stosunków
Międzynarodowych UW.
Jest autorem licznych publikacji na łamach Rzeczpospolitej,
Dziennika Gazety Prawnej, Gazety Giełdy „Parkiet”, Monitora
Prawniczego, Miesięcznika Ubezpieczeniowego oraz Dziennika
Ubezpieczeniowego.
|
|
Małgorzata Munzer
Brand Marketer w Squla.pl. Doświadczenie zdobywała w branży
FMCG. Następnie zajmowała się doradztwem w dziale
edu-tech/digital w grupie Sanoma Holandia (wydawca Nowa Era
i YDP w Polsce), gdzie pracowała przy projektach platform
internetowych na teren Polski, m.in. donaldreporter.pl.
Oprócz tego od 8 lat zajmuje się prowadzeniem polonijnej
księgarni internetowej z polskimi książkami dla dzieci w
Holandii – kapitanpolek.nl. Obecnie zajmuje stanowisko Brand
Marketera w Squla.pl – edukacyjnej platformie internetowej
dla dzieci wieku wczesnoszkolnym.
|
|
Artur Rudnicki
Nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne,
sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza
Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest
organizatorem cyklu konferencji „Nowoczesne technologie IT w
służbie edukacji” dla dyrektorów szkół i nauczycieli
informatyki z terenu Radomia i okolic. Pełni rolę
egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz
egzaminu w zawodzie technik informatyk. Od ośmiu lat jest
powoływany jako przewodniczący zespołu egzaminatorów przez
OKE Warszawa do prac komisji, która sprawdza praktyczny
egzamin w zawodzie technik informatyk. Jest autorem
komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną
Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk. Posiada
certyfikaty MOS, MTA oraz MCP. Zainteresowania: mocna
muzyka, sport, no i oczywiście komputery.
|
|
Marek Jędryka
Jest nauczycielem języka angielskiego i trenerem z 20-letnim
stażem. Jako trener pracował dla szeregu instytucji
edukacyjnych i dla jednostek biznesowych. Interesuje go rola
nowoczesnej technologii jako narzędzia podnoszenia
skuteczności nauczania i wzmacniania motywacji Uczniów, a
także praktyczne wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w
podnoszeniu kompetencji językowych Uczniów. Wierzy, że
dobrze prowadzona diagnoza wykorzystująca ocenianie
kształtujące skutecznie i w sposób wymierny pomaga Uczniom
osiągać lepsze wyniki i budować poczucie własnej wartości.
Obecnie Marek Jędryka pracuje jako trener wydawnictwa
Pearson prowadząc warsztaty szkoleniowe dotyczące m.in.
wykorzystania nowoczesnych technologii i narzędzi
diagnostycznych w edukacji.
|
|
Dariusz Stachecki
Nauczyciel dyplomowany, absolwent Uniwersytetu im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu, ukończył studia podyplomowe z
informatyki oraz zarządzania oświatą. Wicedyrektor Gimnazjum
im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, organizator
Ogólnopolskich „Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci
Komputerowych (KASSK)” w Nowym Tomyślu oraz konferencji
„Mobilne Technologie w Edukacji”. Apple Distinguished
Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer
(APD), a także członek Polskiego Towarzystwa
Informatycznego.
Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Jest
animatorem i propagatorem idei wykorzystania technologii
informacyjnych i komunikacyjnych w pracy szkoły. Zajmuje się
problematyką bezpiecznego funkcjonowania szkolnych sieci
komputerowych, bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w
Internecie, bierze aktywny udział w różnych akcjach i
kampaniach. Wielokrotnie był prelegentem na krajowych i
międzynarodowych konferencjach. Prowadzi szkolenia dla
Nauczycieli, Opiekunów pracowni komputerowych. Inicjator
wielu działań wdrażających technologię w edukacji, programów
komputeryzacji szkół, tworzenia i rozbudowy szkolnych
infrastruktur informatycznych, wdrażania
i wykorzystania technologii mobilnych w edukacji.
Autor rozwiązań i koncepcji, które przyniosły tytuł
Pathfinder School (2010) oraz Mentor School (2011 i 2012)
dla Gimnazjum w Nowym Tomyślu jako lidera edukacji
informacyjnej w programie Partners in Learning (jedna z 30
najbardziej innowacyjnych szkół na świecie).
Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w
2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, a w 2013
Brązowym Krzyżem Zasługi.
Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji –organu
pomocniczego MEN.
|
|
Robert Celuch
Nauczyciel przedmiotów informatycznych i wicedyrektor w
Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży.
Od 2003 r. realizuje zajęcia w oparciu o platformę Apple
Macintosh. Wraz z Uczniami swojej szkoły od 2005 r.
realizował pierwszy w kraju oficjalny szkolny podkast.
Prowadził szkolenia dla Administratorów szkolnych pracowni
komputerowych w ramach projektów współfinansowanych przez
EFS. Instalator i integrator szkolnych pracowni
komputerowych.
Apple Certified Trainer w dziedzinie Mac OS X oraz Mac OS X
Server. Apple Distinguished Educator. Trener Apple
Professional Development.
|
|
Arthur Kilian
Specjalista w dziedzinie zabezpieczania, składowania i
archiwizacji informacji. Od ponad 25 lat związany z branżą
IT. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i
wdrażaniu systemów backupu i archiwizacji, ochroną systemów
informatycznych przed atakami z zewnątrz oraz
zabezpieczaniem informacji przed kradzieżą i niepowołanym
dostępem (szyfrowanie, DLP, …); jest autorem artykułów i
opracowań oraz prowadzi wykłady na konferencjach i
seminariach
poświęconych tej tematyce. Obecnie pracuje w niemieckim
oddziale angielskiej korporacji Sophos Ltd., gdzie jest
odpowiedzialny za rozwój rynków i sprzedaż rozwiązań z grupy
zabezpieczenia sieci, końcówek i serwerów, Security as as
Service, szyfrowania oraz Data Leak Protection na terenie
krajów Europy Wschodniej. Karierę zawodową rozpoczynał w
Polsce w firmie PTSŁ „Łączność”, gdzie pełnił funkcję szefa
kontroli technicznej. Kolejne lata spędził w Niemczech w
Instytucie Racjonalizacji i Certyfikacji Przedsiębiorstw
(rui institut für rationalisierung und zertifizierung gmbh)
pełniąc funkcję doradcy technicznego i projektanta. Następne
12 lat spędził w firmie Tandberg Data (norweski producent
systemów typu Backup & Restory) w której najpierw jako
Country Manager Polska a następnie jako Dyrektor Sprzedaży
na kraje Europy Wschodniej i kraje byłego Związku
Radzieckiego kierował działaniami firmy na rynkach
wschodnio-europejskich. Kolejne 3 lata pracował w
niemieckiej firmie actidata GmbH (specjalista w produkcji
systemów do zabezpieczania i archiwizacji informacji), gdzie
jako Dyrektor Sprzedaży i jednocześnie odpowiedzialny za
rynki wschodnioeuropejskie budował pozycję firmy w
podległych mu krajach. Następnie przez 3 kolejne lata był
związany z amerykańską firmą Imation Corp. gdzie był
odpowiedzialny za budowanie pozycji firmy w dziedzinie
rozwiązań
storage i security na rynkach Europy Centralnej i
Wschodniej. Do swoich sukcesów w ostatnich 18 latach zalicza
wprowadzenie i wykreowanie wizerunku reprezentowanych firm
na podległych mu rynkach, stworzenie w bardzo krótkim
okresie sprawnego kanał dystrybucyjnego w Europie Wschodniej
oraz zdobycie znacznych udziałów rynkowych dla
reprezentowanych firm w dziedzinie rozwiązań do
zabezpieczania danych. W planach na przyszłość przewiduje
zdobycie dla firmy Sophos pozycji lidera w zakresie
rozwiązań security (Network Protection: UTM, FireWall, Web-
& Mail-Gateway, End User Protection: Antivirus, Cloud,
Mobile Control & Protection, Encryption i Server
Protection: Virtualisation-, SharePoint-, Storage-Security,
Anti Spam Protection wśród klientów z sektora MŚP (Małe i
Średnie
Przedsiębiorstwa), korporacyjnych, z sektora edukacji i
administracji publicznej na terenie Europy Wschodniej.
Jego hobby to literatura science fiction i fantasy, dobra
muzyka i sport (narty, pływanie, biegi długodystansowe).
|
|
Ewa Sitko
Nauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem zawodowym.
Nagrodzona w 2008 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej za
zasługi dla oświaty. Edukator programu „Nowa Szkoła”– CODN
Grupa 1000/2. Metodyk przy WOM w Katowicach i Krakowie.
Autor i realizator programów wychowawczych. Koordynator
szkolnych działań wychowawczych. Autorka publikacji
dotyczących komunikacji interpersonalnej oraz aktywizacji
odbiorcy procesu edukacyjnego.
|
|
Danuta Skrzypek
Edukator, menadżer oświaty, wieloletni Dyrektor szkoły,
specjalista organizacji procesu kształcenia i zarządzania
jakością pracy szkoły, zdobywczyni licencji na prowadzenie
grantów kuratoryjnych w zakresie: dokumentacji pracy szkoły,
bezpieczeństwa Uczniów, planowania procesu
dydaktyczno-wychowawczego w świetle nowej podstawy
programowej, Nauczyciel biologii i chemii w szkołach różnych
typów. Laureatka licznych nagród kuratoryjnych i
samorządowych; za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona
medalem KEN.
|
|
Teresa Tymrakiewicz
Filozof i socjolog rodziny, menadżer oświaty, wieloletni
nauczyciel akademicki (Instytut Nauk Społecznych Śl.A.M.,
Kolegium Nauczycielskie), egzaminator filozofii, ekspert ds.
awansu zawodowego nauczycieli, edukator MEN, specjalista w
zakresie kształcenia kompetencji psychospołecznych i
zarządzania zasobami ludzkimi, doradca ds. wychowania, autor
i realizator licznych programów szkoleń z zakresu
psychosocjologii, w tym: wyróżnionych grantami ministra
edukacji i kuratora oświaty. Współautor Pakietu Edukacyjnego
„Rozmowy z młodzieżą o życiu” – Centrum Metodyczne
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, materiałów
dydaktycznych „Wychowanie prorodzinne i seksualne”,
artykułów i scenariuszy lekcji z dziedziny wychowania.
Ukończyła liczne kursy kwalifikacyjne i doskonalące oraz
ogólnopolskie programy w zakresie problematyki
psychospołecznej i marketingowej (Nowa Szkoła, Gimnazjum
2000, Ocenianie w nowej szkole, Szkolny Organizator
Reformy Edukacji). Od 25 lat szkoli nauczycieli, dyrektorów
i kadry kierownicze różnych branż w zakresie rozwijania
inteligencji emocjonalnej i interpersonalnej Współpracowała
i współpracuje z renomowanymi instytucjami edukacyjnymi
(RODN „WOM”, Instytut Kształcenia „ Eko-Tur”, CKN Librus,
„Mega” Centrum Rozwoju , „Kreatywna Edukacja”, ODN „Oświata”
i inne.)
Laureatka licznych nagród branżowych (ministra, kuratora) i
samorządowych (prezydenta); za szczególne zasługi dla
oświaty odznaczona medalem KEN.
|
|
Marcin Kempka
Prezes Zarządu w firmie Librus.
Absolwent Wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki
(AEiI) Politechnik Śląskiej – specjalność: sieci i bazy
danych. W latach 2004-2010 wykładowca w Zakładzie
Oprogramowania AEiI. Od roku 2004 związany z firmą Librus,
początkowo jako Dyrektor działu IT, Dyrektor Sprzedaży,
następnie Dyrektor Generalny. Od 2011 roku Prezes Zarządu,
pełniący również funkcję CEO.
Wieloletni wykładowca i trener w Centrum Kształcenia
Nauczycieli Librus, przed reformą podstawy programowej
Rzeczoznawca Przedmiotowy ds. Pomocy Dydaktycznych w
Ministerstwie Edukacji Narodowej z rekomendacji Politechniki
Śląskiej. Autor wielu publikacji naukowych
i popularnonaukowych dotyczących zagadnień
bezpieczeństwa danych oraz edukacji. Specjalista
z dziedziny sieci komputerowych, bezpieczeństwa danych
osobowych i projektowania baz danych, pomysłodawca i
współtwórca rozwiązania Librus Synergia™. W latach 2014-2015
członek Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Od
wielu lat aktywny uczestnik zmian w polskim systemie
edukacji, prelegent wielu konferencji. Od 2015 roku związany
również z Public Consulting Group – globalną firmą oferującą
doradztwo, szkolenia i nowoczesne rozwiązania informatyczne
dla sektora edukacji, zdrowia i opieki społecznej w takich
rejonach jak m.in. USA, Kanada, Europa czy Australia.
|
|
Tomasz Babicz
Absolwent Politechniki Śląskiej, ukończył studia podyplomowe
z Projektowania Systemów Informacyjnych na Politechnice
Warszawskiej. Od 2005 r. związany z firmą Librus, gdzie
początkowo zajmował się szkoleniami oraz wdrożeniami
systemów skierowanych do oświaty na terenie woj.
mazowieckiego. Przeprowadził ponad 200 wdrożeń e-Dziennika.
Jest autorem i inicjatorem wielu modułów Zintegrowanego
Systemu Edukacyjnego Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora
Sprzedaży. Prywatnie lubi programować w PHP oraz rozwiązywać
zawiłości planów lekcji.
|
|
Małgorzata Grzywacz
Psycholog, trener umiejętności psychospołecznych. Dyrektor
Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus. Współautorka
projektu indywidualni.pl promującego nowoczesne nauczanie i
efektywną naukę. Odpowiada również za wsparcie merytoryczne
w zakresie rozwoju rozwiązań Librus. Autorka licznych
publikacji nt. twórczości w Internecie. Propagatorka
umiejętnego wykorzystywania nowoczesnych technologii w życiu
szkoły. Prelegentka konferencji naukowych. Pomysłodawczyni
założenia ogólnodostępnego portalu prawa oświatowego –
Doradca Dyrektora.
|
|
Wioletta Szymańska
Menadżer projektów związany z rynkiem edukacyjnym od ponad
dziesięciu lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego,
Humboldt Universität zu Berlin i Szkoły Głównej Handlowej.
Przez wiele lat pracowała w branży wydawniczej, gdzie
odpowiadała za rozwój oferty podręcznikowej do nauki języków
obcych. Specjalizowała się w przedsięwzięciach promujących
nauczanie i naukę języków obcych. Prowadziła szkolenia dla
Nauczycieli. W 2014 roku dołączyła do firmy Librus, gdzie
zajmuje się projektami edukacyjnymi.
|
|
Robert Grygo
Zajmuje się doradztwem i wdrożeniami systemów
informatycznych w placówkach edukacyjnych. Związany z firmą
Librus od początku jej istnienia. Uczestniczył w licznych
konferencjach informatycznych, prowadząc warsztaty dotyczące
innowacyjnych rozwiązań skierowanych do oświaty. Obecnie
pełni rolę Dyrektora Regionalnego na terenie północnej
Polski.
|
|
Jakub Rzadkiewicz
Z wykształcenia psycholog-trener. Doświadczenie zawodowe
zdobywał, organizując eventy i szkolenia dla
największych polskich firm. Od 2010 r. wspomaga edukację w
zakresie nowoczesnych rozwiązań IT oraz niwelowania barier
komunikacyjnych i technologicznych pomiędzy Nauczycielami a
Uczniami. Prelegent na wielu konferencjach i autor
publikacji w prasie branżowej. W życiu i w pracy bardzo ceni
sobie kontakt z ludźmi, od których może czerpać wiedzę
i energię. Prywatnie kibic sportowy i miłośnik
nowoczesnych technologii.
|
|
Krzysztof Kolanowski
Absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza
w Poznaniu. Przez 17 lat Nauczyciel matematyki i informatyki
w liceum ogólnokształcącym w Poznaniu. Związany z firmą
Librus od 2007 roku. Obecnie Specjalista ds. Wdrożeń i
Szkoleń IT Librus na terenie Wielkopolski. Dobra znajomość
środowiska nauczycielskiego oraz wiedza z zakresu
technologii informatycznych pozwala mu przeprowadzać
skuteczne szkolenia i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla
szkół. W życiu prywatnym interesuje się historią i
fotografią, lubi aktywnie spędzać wolny czas.
|
|
Piotr Warunek
Absolwent Politechniki Szczecińskiej. Pierwsze kroki
trenerskie stawiał jako Nauczyciel przedmiotów zawodowych.
Od 2003 r. związany z firmą Librus. Obecnie pełni funkcję
Dyrektora Regionalnego na terenie północno-zachodniej
Polski. Specjalista w zakresie innowacyjnych rozwiązań IT w
szczególności dzienników elektronicznych i mechanizmów do
organizacji pracy szkoły. Przeprowadził kilkaset wdrożeń
e-Dziennika. Inicjator wielu rozwiązań wykorzystanych
w systemie Librus. Prywatnie w wolnych chwilach lubi
fotografować oraz rozwiązywać problemy placówek związane z
układaniem planu lekcji.
|
|
Jakub Buczek
Doradca i szkoleniowiec. Doświadczenie zdobywał w polskich i
zagranicznych firmach, wykładał na licznych konferencjach
branżowych oraz szkolił w wielu placówkach edukacyjnych.
Obecnie specjalista ds. wdrożeń nowoczesnych technologii w
Librusie. Może pochwalić się dużą liczbą zadowolonych szkół,
w których od podstaw wprowadzał dzienniki elektroniczne,
platformy e-learningowe i inne nowoczesne systemy. Osobiście
fan wszelkich rozwiązań informatycznych ułatwiających
zarówno pracę, jak i życie codzienne. W wolnych chwilach fan
sportów motorowych.
|
|
Piotr Kopczyński
Absolwent filozofii oraz dziennikarstwa i komunikacji
społecznej na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie specjalista do
spraw wdrożeń systemów elektronicznych w firmie Librus na
terenie województwa pomorskiego. Przeprowadził wiele
skutecznych szkoleń i warsztatów w zakresie innowacyjnych
rozwiązań w placówkach oświatowych. Interesuje się przede
wszystkim etyką i religią w kontekście nowych mediów.
Prywatnie miłośnik fantastyki, zaangażowany kinoman i fan
gier video.
|